> - root-ként nem tudok config fájlokba írni konzolról (mcedit, vi,
> pico mindegyike azt mondja, hogy nem írható a fájl, mert nincs hozzá
> jogom). Ugyanakkor a echo-val beírás és a fájl felülírása,
> törlése megy. Ez mitől lehet?

Na ennek is megvan az oka. Valami guard progi volt fent, ami nem
engedte írni a rendszerfájlokat. Leszedtem, azóta oké.

> - ha távolról ssh-val belépek, akkor a karakterek nem jól jelennek
> meg - amiket pl. x-en magyar szöveget beírok egy fájlba, ugyanakkor a
> beírt karakterek jól jelennek meg a konzolon és ha utána azokat vissza
> olvasom akkor is - a magyar szövegek olvashatatlanok az x-en megírt
> fájlokban, szerintem a kódolás nem jó, de nem tudom hol kell
> ilyesmit kubuntuban állítani. Valamint az mc is x alatt jól jelenik
> meg, de konzol alatt elkefélt kinézete van. Ez mitől lehet?

Ennek meg az volt az oka, hogy a putty-ban nem volt jól beállítva a
terminál - mint később megnéztem - ui. linux alól jól ment. :)

--
Üdvözlettel,
 Dévay Gyula                        mailto:dgy...@drotnet.hu