Sziasztok!

0)      Mindenkinek köszönöm a válaszokat, érdemes volt Titeket
kérdezni.

1)      Pápai Balázs kolléga kérésére egy rövid összefoglaló a
témában.

        a)      pic linux támogatás elég szegényes; ezt én is
megerősíthetem, ezért fordultam Hozzátok, hogy kicsit lerövidítsem az
ismerkedést

        b)      debian alapú rendszereken az atmel támogatása csomag
szinten teljeskörű. A csomagokat megtalálni a $ apt-cache search avr
paranccsal lehet.

        kivonatosan:
avr-gcc fordító
uisp-vel program letöltés
minicom soros porton debug,
avarice-vel gdb debug
nyákterv gscheme

        b)      linuxos avr világ gondozói: http://www.avrfreaks.net/

        c)      a mikrovezérlőkön használható linux vari:
openembedded/angstrom linux

        d)      levlisták:(remélem a kettő nem azonos :-)
-elektro levelezési lista. Newsgroupja is van: hun.lists.elektro
-magyar avr lista

        e)      Rétallér István kolléga ajánlott egy kiváló pic-avr
összehasonlítást, de nem merem ideírni, mert egy cég honlapjára mutat.
Ha mehet, akkor e levélre válaszul talán elküldheti.

Mégeccer köszi, sokat segítettetek!
Zs.