Szoval rajottem, hogy az "iwconfig wlan0 mode master" parancs az ujabb
mac80211 alapu drivereknel felejtos, es az "iw list" parancs kimenetet
kell bongeszni az AP mod tamogatottsagahoz...
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/MasterMode#Test_an_adapter_for_.22master_mode.22
(az iw pedig az iw csomag resze: "aptitude install iw")

Mivel ez OK-nak tunt, itt folytattam:
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/MasterMode#mac80211_based_drivers
http://linuxwireless.org/en/users/Documentation/hostapd

Most egy kicsit Debian spec. resz jon:
aptitude install hostapd
zcat /usr/share/doc/hostapd/examples/hostapd.conf.gz >/etc/hostapd/hostapd.conf

majd a hostapd.conf-ban a kov. modositasokat csinaltam:
bridge=br0
driver=nl80211
ssid=inflab_test
hw_mode=g       # orig. a
channel=1       # orig. 60
auth_algs=1     # orig. 3
wpa=3
wpa_passphrase=kukuriku
wpa_key_mgmt=WPA-PSK WPA-EAP
rsn_pairwise=CCMP

Ezutan  az /etc/network/interfaces -be a kovetkezok kerultek:
auto lo
iface lo inet loopback
# The primary network interface
#auto eth0
#iface eth0 inet dhcp
auto br0
iface br0 inet static
         address 152.66.33.148
         netmask 255.255.255.192
         gateway 152.66.33.129
         broadcast 152.66.33.191
         bridge-ports eth0 wlan0
auto wlan0
iface wlan0 inet manual
        hostapd /etc/hostapd/hostapd.conf

Az inditas kicsit korulmenyes volt, mert az
"ifup br0" varja a wlan0 -t, viszont az "ifup wlan0"-ban
a hostapd pedig szamit a br0-ra... de a lenyeg, hogy az usb-s wifi adapter
(ami egyebkent D-Link DWA-140 rev.B1) csatlakoztatasa utan
a br0 es a wlan0 felhuzasa mukodonek latszik (a LED is villog).

Vegul ellenoriztem, hogy az ip_forward 1-re volt-e allitva:
cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
1

Probaltam egy wifis laptoppal csatlakozni, de nem igazan mukodik:
a wpa_supplicant.conf-ban beallitottam az ssid-t, meg a WPA-PSK-t,
de a dhcp szerverig biztos nem jut el a dolog (ami a 152.66.33.148/26-os
subneten van). A laptopon az "iwlist scan" mutatja az "inflab_test"
ssid-t.

Hol lehet a hiba, mivel probalkozzak?

--
sZs