Hi!

Hazaküldtek egy debian lenny-s "mezei" gépet, hogy nem indul. A gép pár
éve fut gateway-ként, 2db hdd raid1-be (md) kötve.
A grub menüig eljut, majd a szokásos kernelt indítva: "init ram disk" és
már csak fekete képernyő volt látható.
Miután felmountoltam az egyik hdd-t simán leszedtem az adatokat, a logban
az látszódott, hogy jan. 3-án kapott egy shutdown-t, előtte hardver hibára
utaló bejegyzések nem voltak. A talány méginkább kezdett érdekessé válni.
Memória teszt következett - ugyanabban a gépben pendrive-ról bootolva-, az
1db 1GB-os modul is rendben.

Belenézve a BIOS-ba szemet szúrt, hogy a dátum 2099.01.05.!! Miután ezt
helyreraktam már zokszó nélkül elindult.

Nem tudom, hogy ez kinek új, de engem rendesen meglepett. A tanulság
végett írtam le, hátha valaki hasonlóba futna bele, illetve feltenném a
kérdést: ki lehet ezt küszöbölni, hogy rossz dátum esetén is elinduljon?
Persze értem én, hogy bizonyos helyeken ez igencsak nagy galibát okozhatna,
de jelen esetben a squid logjai érdekesek leginkább a dátumot illetően.
Esetleg az ext3 naplózó filerendszerbe kavarhatna be?

Érdemes ezzel "pepecselni"? ;-)

Előre is köszönöm a válaszokat.