Sziasztok,

Van egy nem túl fiatal Gigabyte 7NNXP alaplapom, rajta 2 sata és 3 ata lemezzel.
A Squeeze 6.0.4 rendszerem (azaz a "/") egy soft raid "lemezen" van
(/dev/md2: /dev/sd[abc]2)

A régebbi debian-okkal (3.x, 4.x) feltelepített grub-ok (pl az 1.5-ös
verzió) minden gond nélkül indították a rendszert, azonban az újabb
kiadások (5.x-től) már a grubnak valami olyan verzióját tartalmazzák,
melyek a grub menüt sem találják meg...

A hétvégén pl telepítettem egy új (6.0.4-es) debian-t, a grub-install
ki is írja, hogy:
debian:/# grub-install "(hd0)"
error: superfluous RAID member (2 found).
error: superfluous RAID member (2 found).
error: found two disks with the number 12.
error: superfluous RAID member (2 found).
error: superfluous RAID member (2 found).
error: superfluous RAID member (2 found).
error: superfluous RAID member (2 found).
...és ez még jó sokszor...
Installation finished. No error reported.
debian:/#
az boot folyamat azonban belefagy a
error: superfluous RAID member (2 found).
error: superfluous RAID member (2 found).
üzenetekbe, amit egyébként sem értek, mert ugyan miért baj, ha van
fölösleges raid tagom? (A fenti tömbben a /dev/sdb2 a tartalék)

A rendszert most csak úgy tudom elindítani, hogy betettem még egy kis
lemezt, felhúztam rá egy 4.x-es debiant és annak a grub-ja behúz
bármit, amit csak akarok, de nem értem, hogy az új 6.x-es rendszerek
miért nem tudnak a saját grub-jukkal betöltődni. Pontosítok:
betöltődnek, ha a BIOS-ban kikapcsolom a sata lemezeket... no ezt sem
értem teljesen... Talán kellene valami paraméter a grub-nak...? (az
insmod sata_sil, insmod ite821x -eken már túl vagyok, nem segítettek)

Szóval tudna valaki valami ötletet adni, hogy mit csináljak az
újdonsült Squeezze-el, hogy "el tudja végre indítani saját magát", a
SATA lemezekkel együtt?

Köszönettel:
kjt