SOLYMOSSY Zoltán <itsys...@ertekhaz.hu> írta (2012. május 15. 13:43):
> Azt olvastam, hogy vannak olyan (Tp-link?) routerek, amiknek a
> firmware-e helyére linux tehető (az openwrt -ről olvastam...),és így
> esetleg lehetne egy egyszerű VPN serverem.

Helló!

Jó sok olyan router van, amire megy WRT... Én nemrég vettem otthonra
egy TP-Link WR842ND-t, ha nem kell Gbit ethernet, akkor ez is elég.
Van benne 8MB flash és 32MB memória, és van USB portja is, amire
akár egy külső vinyót is dughatsz, és megoszthatod / torrentezhetsz rá
számítógép nélkül, mert a WRT-hez többek között torrent kliens is van ;-)

Ha kell Gbit is, akkor meg a 1043ND lehet jó választás.

Ezeket VPN szempontból nem ismerem ;-) , de Linksys WRT54G-ket
több helyre is tettünk le úgy, hogy rajta WRT és openvpn, mennek évek óta
gond nélkül: azok mögött IP kamerák vannak, amiket az üzletek tulajai
nézegetnek távolról, egy időben maximum 2 kapcsolat szokott lenni.

A TP-Link cuccoknál csak drágábbak vannak, de szerintem ezeket
is bátran megveheted: a 8xx-es sorozattól egészen jónak látszanak,
a 7xx-es cuccaikkal szívtunk sokat, router és AP vonalon is :-( De van
rájuk 5 év garancia, úgyhogy nagy baj nem lehet ;-)

Üdv:

--
Vastagh Norbert