SZABO Zsolt <sz...@mm.bme.hu> writes:

> A cel az lenne, hogy pl. egy dist-upgrade-be ugy lehessen belevagni, hogy
> ha valami nagyon nem jonne ossze, akkor egyszeruen vissza lehessen allni
> az eredeti rendszerre.
>
> Ehhez
> 1. letre kellene hozni a modositas altal erintett kotetek snapshotjat:
>     lvcreate -n "${orig_name}_snapshot" -s -L "$affected_size" $vg

(Ezt ugye lecsatolt vagy befagyasztott fájlrendszerek alatt csinálod.)

> 2. Modositas pl. dist-upgrade
> 3. ha OK, akkor: lvremove *_snapshot
>     ha nem: ??? + reboot (v. reboot + ??? backup script?)
>
> Szoval itt a vegen kicsit elakadtam: hogy tudom visszacsinalni, ha
> valami nem tetszene?

Vagy átállsz a snapshotok használatára (az fstabban és esetleg
egyebütt), amíg megjavítod a frissített rendszert, vagy visszaírod a
snapshotokat az lvconvert --merge paranccsal (amit nem biztos, hogy a
régi rendszered támogat).  Végső esetben a visszaírást kézzel is
csinálhatod, de akkor offline.
--
                                                                 Feri.