tusi <t...@enzim.hu> writes:

> Megprobaltam Ubuntu 12.04 szerver rescue modban inditani, ilyenkor az
> egyes particiokat latja (sda1-6, sdb1-6), de a raid-et nem tudom ujbol
> osszeszerelni:
>
> mdadm --examine --scan
> [...]

Nézd meg inkább az egyes partíciókat egyenként (mdadm -E /dev/sdaX
stb.), hátha az bevilágítóbb lesz.  (Bár sajnos úgy tűnik, hogy a
metaadatok súlyosan sérültek.)

> mdadm -A /dev/md0 /dev/sda2 /dev/sdb2
> mdadm: /dev/md0 assembled from 0 drives and 2 sparses - not enough to start
> the array.

Ha mindkét diszken épek az adatok, akkor a --force opció segíthet.
Végső esetben hasonlítsd össze a két partíciót, vagy derítsd ki
akárhogy, hogy melyiken használhatóak az adatok, és készítsd el újból a
tömbjeidet egy-egy eszközből (mdadm -C ... missing), majd add hozzá a
másikat, amiRE szinkronizálni akarod az adatokat.

> Hogyan kavarodhat igy meg ket diszk berakasatol a rendszer (Ubuntu
> 12.04)?

Nagyon jó kérdés!
--
                                                                  Feri.