On Thu, 6 Sep 2012, Kovács Attila wrote:

> Az hogy bios bug-ra panaszkodik, miért indikálja hogy rossz a kernel?

Mint írtam, ugyanaz a kernel verzió, ugyanazzal a konfigurációval
ugyanazzal a gcc-vel, csak más ld/make/binutils környezetben fordítva
működik rendesen ugyanazon a gépen.

> Csak érdeklődöm, biztosan van ennek oka, de nem mondtad el pontosan
> a környezetet és így nehéz kihüvelyezni hogy mit is akarsz kérdezni....

Akkor újrakezdem:

Környezet:

GNU ld (GNU Binutils) 2.21
GNU Make 3.82
util-linux 2.19
gcc version 4.4.7 (GCC)
linux-2.6.39.4

Az így fordított kernel _semelyik_ gépen sem fut, a már jelzett hibával
leakad (mindegyiken, ugyanott, ugyanúgy).

Másik környezet:

GNU ld (GNU Binutils) 2.17.50.20070726-14
GNU Make 3.81
util-linux-ng 2.13-rc2
gcc version 4.4.7 (GCC)
linux-2.6.39.4

(Ugyanaz a .config)

Az ebben fordított (elvileg ugyanolyan) kernel _minden_ gépen fut.

Szelektív HW/BIOS hiba? :)

Tehát nagy valószínűséggel az ld, make vagy az util-linux lehet a hunyó
(vagy ezek kombinációja hozza elő), és tulajdonképp ez lenne a kérdés,
hogy melyik okozhat ilyet.

Illetve hogy ezeken kívül lehet-e még valami egyéb csomag, ami
befolyásolja a fordított kódot?

                                                                -Sygma