On Tuesday, November 20, 2012 11:35:05 AM UTC+1, Norbert Vastagh wrote:
> [...]
>

> http://mindszentisk.hu/admin/dhcpdump.txt
>

> A szép még az benne, hogy néha meg jó, renew után az 1-es gépet
>
> kapom dns-nek. De az átjáró meg mindig 1, sohasem volt még 2,
>
> holott a dump alapján annak is 2-nek kellene lenni, amikor a dns
>
> 2, nem?!
>

> Nagyon, de nagyon nem értem... Azt hiszem, valami más szakma
>
> után kellene néznem lassan ;-))
>

> Segítsetek légyszi, hol lehet a hiba?
>

> A gépen ez van:
>

> ii  isc-dhcp-server                    4.1.1-P1-15+squeeze6
>

> Van valami "okosabb" ;-) dhcp szerver alternatíva esetleg?

Szia,

        Csinaltal mar classokat subclassokat es poolokat a dhcp szerver
konfigban? Ha nem tiltod meg kifejezetten, a kliens keresebe a dhcpd
belenyugszik. Poolokkal meg lehet tiltosdit jatszani.

pl.:

class "desktops" {
         match pick-first-value (option dhcp-client-identifier, hardware);
       }

class "tools" {
         match pick-first-value (option dhcp-client-identifier, hardware);
       }

subclass "desktops" 1:00:aa:bb:cc:dd:ee;
subclass "desktops" 1:00:aa:bb:cc:dd:e1;
stb...

subnet 10.0.0.0 netmask 255.255.255.0 {
        option broadcast-address 10.0.0.255;
        option routers 10.0.0.2;
        option subnet-mask 255.255.255.0;
# desktops
pool    {
        range 10.0.0.65 10.0.0.125;
        allow members of "desktops";
        }
#printers
pool    {
        range 10.0.0.200 10.0.0.253;
        allow members of "printers";
        }
# unknowns (phones)
pool    {
        range 10.0.0.129 10.0.0.191;
        allow  unknown-clients;
        deny known-clients;
        deny members of "desktops";
        }
}

host hpprinter {
        hardware ethernet 00:aa:bb:cc:dd:11;
        fixed-address 10.0.0.202;
        }

pl. ha csak ilyet adsz meg a fentiek helyett:

host desktop1 {
        hardware ethernet 00:aa:bb:cc:dd:ee;
        fixed-address 10.0.0.100;
        }

Akkor a kliens DHCPREQUEST-jere siman ad egy DHCPACK-ot a DHCPNACK helyett
az isc dhcpd, mivel hogy nincs direkt megtiltva, pedig csak egy telefon
hozta otthonrol a hulye IP cimet. Onnan meg
torolheted/renewolhatod/reszelheted a klienst, hogy felejtse el a hulye IP
cimeket.

(man 5 dhcpd.conf)

Bar lehet, hogy nalad teljesen mas..

Simon Imre