Sziasztok!

A Raspberry Pi gyári dokumentációja szerint az USB portját nem szabad
túlzottan megterhelni, bár az FT232RL úgy tudom, alig vesz fel áramot.
Viszont, nekem is van egy ilyen eszközöm, és én se vagyok (igazán)
elégedett vele. Nekem az SD kártya hal meg benne rendszeresen, pedig már
az összes log fájl írást letiltottam a Debian-on belül.
egy USB-s webkamerával percenként készít egy fényképet, és feltölti
FTP-n keresztül több helyre.
Rendszeresen (hetente többször) lefagy, egyre gyakrabban, a végén nem
indul újra. Egy ilyen alkalommal kiszedtem az SD kártyát, és hibás volt,
felmountolni se lehetett. Kicseréltem a kártyát, 3 hét múlva a hiba
ismét jelentkezett (pedig clean debian install volt).
Utána letiltottam minden logot, a fénykép temp fájlját a /tmp-be tettem,
ami csak RAM fájlrendszer, így elment 3 hónapot. Most kezdi újra, de
eddig csak az "időszakos" lefagyásoknál tart.
Rákeresve a hibára, másokkal is előfordult, a hibás SD kártya drivert
okolják vele. Esetleg "kilyukad" az SD kártya ext2-ext3-ext4
fájlrendszerekkel. JFFS-t kéne használni talán, de annyit nem ér a
dolog, hogy az alap Raspbian image-t lecseréljem valami saját, egyedi
"gyártásúra".
Az a megérzésem, hogy a Raspberry Pi driver supportja még eléggé beta
állapotban van, ez lehet a gond nálad az USB alrendszerrel is.
Ja, a táp nálam egy "mezei" 7805 + 12V-os dugasztáp. A fagyáshoz nálam
semmi köze, a fájlrendszer "zavarodik" mindig össze a fagyásnál.