Szia!

> Adott egy szerver, melyhez a DNS szerint két IP szám tartozik, magyarán
> az ügyfelek hol az egyik, hol a másik IP-t kapják meg.
>
> Az egyik "IP számon" két virtuális webszerver fut (apache)
> értelemszerűen két különböző néven, két különböző tanúsítvánnyal. Hogy
> lehet lekérdezni távolról az IP számhoz kötötten az egyik, ill. a másik
> szerver tanúsítványát, pl. hogy érvényes-e még?

Kicsit pontosítsunk a dolgon. Ha egy IP ugyanazon portján két
virtuális szerver is fut, akkor ahhoz az IP címhez legalább két
különböző névnek illene tartozni a DNS-ben.

Kérdés: csak az egy ik IP-n van két virtuális szerver, vagy
mindkettőn?

Én abba az irányba indulnék, hogy a webszervert konfigurálnám úgy,
hogy az egyik IP-n megszólítva, de nevet nem adva mindenképpen az
egyik tanúsítványt használja, a másik IP-n "névtelenül" megszólítva
pedig a másik tanúsítványt. Ekkor IP alapján egyértelműen el fog
dőlni, hogy melyik tanúsítványt kell használni.

> Ha -I IP számot adok meg, akkor a két tanúsítvány közül csak az egyikre
> nézve hajlandó válaszolni.

Az ssl beállításoknál kéne szétszedni a dolgot.
Ha jól sejtem, akkor most egy közös definíció van, pontosítva a
virtualhostban. Ha ezt szétszeded két definícióra és a 0.0.0.0
helyett az egyik az első IP-re bindel, a másik a másodikra, akkor
ráveheted a masinát arra, hogy egyik esetben a default cert az egyik
cert legyen, másik esetben meg a másik cert.
Én legalábbis ebbe az irányba kacsintgatnék...

Üdv
Zsolt