> hello lista,
>
> nekiálltam újból játszogatni a samba4-gyel teszt környezetben, most ott
> tartok, hogy kész az ad dc, be is tudtam léptetni gépet, viszont,
> kerberost nem állítottam be (sem az ehhez tartozó bind9 beállításokat),
> mégis működik a dolog, lehet ebből bármilyen problémám? egyáltalán,

Nem kell. A Samba4-ben van DNS, a BIND-et nyugodtan uninstallálhatod.
Kerberost szintén

> minek kell a kerberos?

Ha samba3-as klienst akarsz felvenni winbind-del, akkor kell.

>  a rendszer ubuntu 12.04 zentyal ppa-ból
> telepített samba4-gyel és bind9 névszerverrel hozzá

Ha az smb.conf-ban van forwarder, akkor a Samba4 dns-e tökéletesen
működik. samba-tool-lal lehet felvenni rekordokat hozzá. Meg amúgy a
samba-tool-lal minden mást lehet csinálni a domain policy-től kezdve a
userek manipulálásáig.