Sziasztok!

Van egy Asus laptop, melyen az Ubuntut lecseréltem Wheezy-re, nem
minden zökkenő nélkül...
...és most belefutottam egy olyan hibába, amit nem értek és ami
nagyobb baj, hogy nem is tudok kijavítani:

Némi webfejlesztési feladat miatt telepítettem egy Apache-t, MySQL-t
és phpMyAdmin-t (a többi "csingilingiről" nem szólva...), teljesen
"gyári alapbeállításokkal", szóval semmit sem változtattam az alap
konfiguráción. (A fura az, hogy kb 5 másik gépre is tettem fel
mostanában LAMP-ot, ugyanígy alapbeállításokkal és azokon semmi, de
semmi probléma nem volt: "pöccre röfent" és megy azóta is...)

Majd mikor be szerettem volna lépni a phpMyAdmin-ba, a következőt
láttam a böngészőben:

Not Found

The requested URL /phpmyadmin/navigation.php< was not found on this server.

________________________________
Apache/2.2.22 (Debian) Server at localhost Port 80

A naplóba is bekerül a hiba:
# tail -n 200 -f /var/log/apache2/error.log
[Tue Jan 07 01:29:28 2014] [error] [client 127.0.0.1] File does not
exist: /usr/share/phpmyadmin/navigation.php<, referer:
http://localhost/phpmyadmin/
[Tue Jan 07 01:29:28 2014] [error] [client 127.0.0.1] File does not
exist: /usr/share/phpmyadmin/<, referer: http://localhost/phpmyadmin/
[Tue Jan 07 01:29:29 2014] [error] [client 127.0.0.1] File does not
exist: /usr/share/phpmyadmin/navigation.php<, referer:
http://localhost/phpmyadmin/

Kicsit furcsa, hogy 3 hiba is keletkezik, de gondolom ez 3
include-olás miatt lehet.

Először arra gondoltam, hogy bugos a phpMyAdmin...
"Rágugliztam", de semmi értelmeset nem találtam a témában, megoldást
pláne nem. Olyan, mintha csak én lennék kitüntetve ezzel a nyűggel...

A Firebug konzol is éppen be volt kapcsolva, abban pedig ez látszik:
An unsupported character encoding was declared for the HTML document
using a meta tag. The declaration was ignored.

content="text/html; charset=<?php echo $GLOBALS['charset']; ?>" />

/phpmyadmin/ (106. sor)
SyntaxError: missing ; before statement

y = '<?php echo PMA_escapeJsString(PMA_generate_common_url('', '', '&'));?>';

/phpmyadmin/ (111. sor, 60. oszlop)

Sajnos ez nekem még kevesebbet mond, mint az előző... a megadott
sorokban, oszlopokban semmi gyanúsat nem látok, viszont mivel minden
alapértelmezett, mindenhol UFT8-at használok, sehol sem állítottam el
semmit, nem értem a karakterkódolásra utaló hibát sem.

Szóval a fentiek alapján tudna valami segíteni, hogy hogyan tudnám
életre kelteni a phpmyadmin-t...?

Köszönettel,
kjt