Jó is összekulcsozni a fél világot SSH-n csak emiatt. Elég egy kicsi script https alatt basic authtal, és simán kivitelezhető bármelyik DNS-sel.
Gondoltam erre is, ekkor elég egy meghívás a scriptre, amit akár a router is tudna ütemezetten futtatni. Én inkább ragaszkodnék a ddclient-es klienshez, mert nem biztos, hogy minden routeren lesz mód futtatni wget-es lekérést, de ha nincs ilyen, akkor marad a https + php script, ami felfrissíti a zóna fájlt. Természetesen alacsony TTL idő kell így a zónához...