Sziasztok!

Van egy up-to-date debian7 rendszer. Van benne két videokártya, az
egyik egy alaplapi VGA, meg egy másik DVI kimenettel.

- Ha bármelyiket egyedül használom, akkor jó.

- Ha elsőnek bármelyiket (egyet) csatlakoztatok, és Xorg, akkor a
másikat utólag csatlakoztatva kézzel szépen be tudom állítani.
Arandr oké. Ez tudja is menteni a saját beállítását, csakhogy nem jutok
oda hogy automatikusan használhassam, mert a gdm3 indulásakor bedöglik
az X, lásd következő pont.

- Ha mindekttőt egyszerre csatakoztatom, és úgy indítok Xorg-ot, akkor
azt mondják, a monitorok, hogy ebben a video módban nem képesek képet
megjeleníteni. (nem tudom milyen módban lehetnek)

A problémám az, hogy:
1) nem tudom kinyerni a __működő__ X rendszerből, hogy most éppen milyen
beállításokkal üzemel.  A leállítás után generált xorg.conf semmire nem
jó. Igaz, hogy egy monitorral elindul vele, de ez nem kunszt.

2) nem tudom azt mondani a működő rendszernek, hogy most jó, ezt mentsük
ki a xorg.conf-ba, (vagy ahová jól esik neki) és legközelebb pont így
folytatjuk.

3) a neten talált egyetlen ötlet, és leírás sem működött ahogy
megpróbáltam, és a 2) problémára sem találtam megoldást.

magánvélemény on>>
4) Köztünk szólva kiakasztónak tartom ennyi év fejlesztés után, hogy egy
ilyen piti feladat egyáltalán említést érdemel. Vagy ha már kézi
configot igényel, akkor a beállított configot nem lehet egy egyszerű
menüpontban kimenteni.
<<gőz leeresztve, magánvélemény off

A gép egy dell optiplex 760 gyári videokártyákkal.

Lehet, hogy csak ügyetlen vagyok, de ha valakinek esetleg van
(pozitív) tapasztalata legyen szíves segítsen.

Köszönettel:
Zs.