Sziasztok!

Egy linuxos hálózati probléma megoldásával kapcsolatban kérem a segítségeteket. A minap egy évek óta "elfekvőben levő" (de tök új, soha nem volt használva, az előző rendszergazda feleslegesnek ítélte mivoltát, így nemes egyszerűséggel levitette a raktárba) Dell PowerEdge T110 II gépre próbáltam egy OpenSuse 13.1-et telepíteni. A telepítés végbe is ment probléma nélkül, és úgy látszott, minden működik, viszont újraindítás (vagy ki- és bekapcsolás) után nincs net. A localhostot tudom pingelni, de külső címeket nem. (Még a routert sem.) Ilyenkor mindig "network unreachable" üzenetet kapok. Próbálkoztam dinamikus DHCP-vel, statikus DHCP-vel, és statikus IP-vel is, de az eredmény mindig ugyanaz. Ami még különösebbé teszi a problémát, ha YAST-ban belépek a hálózati beállításokba, majd "szerkesztem" a hálózati kapcsolatot, de valójában semmit nem változtatok (cska rányomok a "szerkesztés"-re, és kész), leokézom (bárminemű módosítás nélkül...), utána egyből van internet. Amikor nincs internet, a routeren a "link" led világít, de a 100MBPS már nem.
Ebben a problémában kérném a segítségeteket!

Köszönettel:
P.