Sziasztok!

Linux mennyire kompatibilis az új Intel H170 Chipset-tel, amely nem
olyan rég jött ki? Gondolok itt az Ubuntu 14.04 változatra például,
vagy a legújabb Debian stable-re.
Neten semmilyen információt nem találok erről, csak valami Asus lap kapcsán.
Ez a kompatibilitás adott esetben alaplaptól is függhet?
MSI H170M PRO-DH
Ezt az alaplapot néztem ki, letöltöttem a Manual-t, de kizárólag
Windows telepítésről esik szó és mivel nem vagyok hardverhez értő, nem
igazán tudom hogy milyen audio-video van rajta és ezek kompatibilitása
okozhat-e bármilyen problémát és ha igen, milyet.

Miután futottam már bele olyanba, hogy egy gépre évek óta nem lehetett
bizonyos Linux-ot telepíteni még gyári driverrel sem, óvatos vagyok.

Tudna valaki információt adni?

Esetleg érdemes pár hónapot várni mire kiderül mi a helyzet, vagy
bekerülnek a Driver-ek a Linux kernelbe - ha még nincsenek benne?

Üdv, G