Zsolt Gádori <tak...@freemail.hu> írta (2017. augusztus 2. 17:54):
> Sziaszok!
>
> Azt szeretném megkérdezni, hogy:
> -tapasztalat szerint egy titkosított partíció használata mekkora plusz
> teljesítményt (cpu-memória) igényel?
> -érdemes-e a rendszer partíciókat is titkosítani, vagy elég csak a userekét?
> -egyáltalán, melyik partíciókat érdemes titkosítani?
> -meg mondjuk ha ez a disk egy usb-n időnként felcsatlakoztatott dolog,
> akkor ott mennyi idő a mount?
> -rendszer upgrade esetén mennyire kompatibilis a régi bútor az új házzal?
>
> Releváns olvasnivalót is nagyon megköszönök, de elsősorban "saját
> [...]

Triviális, de én belefutottam a problémába: VirtualBoxban telepítettem
Debiant és kipróbáltam a diszk titkosítását, megadtam jelszót, stb.
Mivel a laptop leállásakor a VirtualBox csak felfüggeszti a guest
futtatását, nem állítja le, ezért legközelebb csak a következő
VirtualBox upgrade-nél kért jelszót, ami vagy három héttel később
történt - és a nem használt jelszót természetesen elfelejtettem
addigra. Ugyan lényegi adat nem veszett (felhőben vannak a
forrásfile-ok, levelek, naptár, stb.), de azért kissé kényelmetlen
volt.