Hi,

"Norbert Vastagh" <vasti...@gmail.com> írta 2017-11-06 22:19-kor:
> Merre induljak el? És érdemes-e egyáltalán, vagy felejtse el a dolgot?

Ami nekem kissé nem világos, hogy hogyan is jutna el a bejelentkezési infó
a munkaállomástól a proxyig?

Maga a feladat nem lehetetlen! Volt részem hasonló "építményben".

Ott a windowsos hálózat (domain és munkaállomások) már adottak voltak.
Emlékeim szerint a http protokollban proxy-auth -ra nincs külön megoldás.
Ha meg a http auth-ot ellövöd erre, akkor hogyan tud esetleg egy üf. /
munkaállomás olyan weboldalt megnézni, aminek ténylegesen kellene http
auth?
Ennek a feloldására a mi esetünkben (pénzügyi intézmény külsős linux-os
tanácsadója voltam ebben a történetben) egy másik 3rd party-t vontunk be.
Ők konfiguráltak egy Zorp-ot a squid meg a munkaállomások közé. A satyr
(ejtsd: "Szatír" ;-) ) mint agent fut a munkaállomásokon. A zorp így tudja
a domain credential-okat. És ezt egy picit mágiával egy saját magunk által
választott custom http headerbe (X-Proxy-User, X-Proxy-Groups, vagy fene
emlékszik már. Ha jól rémlik, ebben viszont rugalmas volt a http, hogy X-*
-al bármit beletehetsz a fejlécbe szabadon) ezeket az infókat betette a
zorp.
A squid oldalán meg faragtunk egy rakás szabályt, hogy ha X csoport tagja,
akkor pl. csak ebédidőben és munkaidőn kívül tud FB-t nézni, kivéve ha
amúgy Y csoport tagja, akiknek munkakörük, hogy hozzáférjenek bármikor.
Meg ehhez hasonlók. Pl. Z csoport tagjainak meg eleve szinte semmi net,
mert nem kell a munkájukhoz, csak intranet elérés.
Ez / ezek most félig-meddig fiktív példák voltak, de a miket és hogyanra
adhat kiindulási támpontot.

A kulcsprobléma, amit írtam: A felhasználó adatait (usernév,
csoporttagságok) beletenni a http-be, hogy aztán ezek mentén a squid tudjon
döntést hozni az engedélyezésről vagy annak megtagadásáról.

A satyr-t illetően nem tudom fejlesztik-e még. A Zorp-osokat kell
megkérdezni. Magyar csapat. Profik. Jók.

Privát véleményem szerint, a piacot tekintve olcsók is! Volt már aki ezt a
meglátásomat vitatta. Aztán vett szart. Drágán. Ahogy egy volt kollégám
szokta volt mondani, mikor hifi témákról beszéltünk: A jót egyszer kell csak
megvenni, a szart sokszor.

Üdv,
Gyu