Moltíssimes gràcies a tothom:

Bartomeu i Carles per la informació sobre les màquines virtuals -avui em dedicaré a descobrir què implica això i a provar el qemu; el teu missatge, Eduard, m'ha obert un munt d'opcions. Em sap greu que dels què em sonava el nom, el Win4lin i l'VMWare, tots dos siguin propietari. Ho provaré primer amb el quemu; i gràcies també a l'Oliver, encara que ara per ara el pspp no és el que cerco, perquè, si ho he entès bé, ara mateix no m'interessa aprehendre una nova gramàtica que té la funció de fer-me de mitjancera entre l'spss i diferents outputs.

Començaré a provar el qemo ara mateix.

En/na Oliver Hernandez Valls ha escrit:

Està en fase de desenvolupament però sembla que ja hi ha forces
parts funcionals:

http://www.gnu.org/software/pspp/

Salut!

#En/na eduard ha escrit:
#> Hola a tothom,
#> #> Com que la llista s'està força dies sense generar cap #missatge, a #> vegades penso que són quatre gats només els que treuen el #nas. I m'ha #> sorprès agradablement el debat que s'ha generat aquests #últims dies, #> així que no voldria pas aturar-lo amb aquest missatge. #Però vull #> plantejar-vos el dilema que tinc ara -i al qual feia #temps que volia #> arribar. #> #> Després d'estar uns mesos jugant amb linux -primer uns #dies amb Suse i #> després ja definitivament amb Kubuntu- crec que ja puc #prescindir #> gairebé completament de Windows. La qüestió és que el #"gairebé" és molt #> rellevant, perquè la veritat és que necessito utilitzar #de tant en tant #> el paquet d'anàlisi estadística SPSS que només funciona #sota windows. #> Altres paquets com STATA van bé amb el wine, però l'SPSS #no. I ja sé que #> puc utilitzar R, però el cas és que a vegades necessito #l'SPSS per fer #> coses en grup. Algú em pot donar alguna pista sobre com #puc fer anar #> l'SPSS des de linux, sense necessitat de tenir el windows #instal-lat en #> una partició? #> #
#Tots ens hem trobat alguna vegada en la necessitat d'usar
#algun programa #de MS-Windows sota Linux. Al meu entendre, hi ha un parell
#de grans opcions:
#
#a/ Usar un emulador o no-emulador, com WINE. Aquest ha
#millorat força, #darrerament, tot i que no és encara una solució 100%. A #vegades es pot #jugar bo i usant alguna DLL original de MS; altres és #precisament les #DLL que instal·la el programari foraster el que esguerra el #sistema. Una #solució derivada de WINE, més efectiva (però que té un #petit cost #econòmic) és CrossOffice, de CodeWeavers. Aquesta empresa #també #contribueix amb codi al projecte WINE. Pots mirar a la seva #Base de #Dades si dóna suport a SPSS. Si està "untested" no vol dir #que no #funcioni, cal provar-ho. Crec que tenen una versió de prova #per a 30 #dies. Amb aquestes opcions, no cal llicència de MS.
#
#b/ Usar una "Màquina Virtual": dins d'aquesta pots fer
#córrer un altre #S.O., pel qual necessites el CD i la llicència. Alguns
#exemples:
#
#- VMWare: És propietari i costós, diuen que va molt bé.
#   Ara hi ha alguna versió gratuïta i de prova.
#
#- Win4Lin: Només per a MS-Windows. La versió per a Win98 va
#molt
#   ràpida i eficaç, però necessita un kernel apedaçat
#especial.
#   No té suport per a dispositius USB que no estiguin
#prèviament
#   reconeguts per Linux (ratolí, impressora, teclat,
#llapis...)
#   Tampoc es pot enregistrar en CD/DVD, però no crec que
#això
#   sigui problema. És propietari, però econòmic. Jo l'he
#usat
#   i m'ha anat molt bé en programes poc usuals.
#
#- Win4Lin Pro: Aquest (també propietari) està basat en
#QEMU.
#   A diferència de l'anterior, pot fer córrer Win 2000 /
#XP.
#   Les primeres versions eren terriblement lentes, la 6.3
#va
#   molt millor. Tothom recomana usar Win 2000 en lloc de
#XP.
#   Limitacions semblants a l'anterior; una mica més car,
#però
#   no tant com VMWare.
#
#- Parallels: Una versió semblant a VMWare, però molt més
#   econòmica i ràpida. Una pega per ara (diu que la
#resoldran
#   aviat): no dóna suport a les vocals accentuades.
#
#- QEMU: Versió lliure, amb prestacions semblants a les
#anteriors
#   però més difícil d'ajustar. Com Win4Lin Pro, necessita
#carregar
#   un mòdul precompilat al kernel (KQEMU), altrament és
#lent.
#
#- BOCHS: Una altra alternativa lliure (crec) per a fer
#córrer
#   qualsevol S. O. No l'he provat.
#
#- XEN: També basat en una capa de control "hipervisora",
#com
#   Parallels. Encara en desenvolupament, diu que va prou
#bé, però
#   cal compil·lar-ho i té una instal·lació complexa.
#
#Segurament hi ha més opcions, però per ara ja tens diversos
#camins #oberts. Una bona cerca a Internet (ignoro si hi ha cap #"clon" de SPSS, #tot i que no ho crec) et pot acabar de donar detalls.
#
#       Endavant i sort!
#
#               Eduard Selma
#
#
#-- #Eduard Selma i Bargalló.
#Usuari Linux núm. 154786
#-----
#Podeu consultar els arxius d'aquesta llista o canviar la
#vostra
#subscripció a http://www.softcatala.org/llistes/
#-----

<hr>