Hallo,

auf https://github.com/fschuett/moodle-enrol_openlml steht:

This module is processed by cron on an hourly basis, as is enrol_cohort equally.

The module auth_ldap is not automatically processed by cron. There is a scheduled task available but it is deactivated by default.

Activate it and schedule it for hourly execution.

Das auth_ldap-module übernimmt das Anlegen der Benutzer ohne deren Anmeldung. Die Abarbeitung wurde geändert : "2016-02-07 add scheduled task, remove auth_ldap.patch"

Weiß jemand wo in moodle diesen scheduled task aktivieren kann? Ich finde es nicht.

Viele Grüße,
Helge