Hej!
För ett tag sedan tog jag över en utskriftserver, den
bygger på att man släpper filer i olika inkataloger och
sedan printas det av en speciell produkt.

Problemet är att programmet
processar och radera filen INNAN det vet om skrivaren
får den, det leder givetvis till att man skapar rutiner runt
som kopierar undan en kopia, det leder givetvis till att
servern stannade för ett tag sedan med full disk.

Jag hittade filer från 2004, de som skriver ut vet ju inte
vad som händer bakom.

Efter detta funderar jag på att bygga en underhållsrutin
men kraven på denna backup är lite udda.

Alla filer äldre än en månad skall flyttas.

De skall sorteras efter år och kvartal tex
2008_01 innehåller filer från 2008-01-01 till 2008-03-31
När kvartalet har passerat skall skall man döpa om katalogen
2008_01 med mera information innan den zip:as

Nu ligger det hos mig att fixa, men ingen säger i vilket språk
så jag ser ju tillfället att skriva det i LISP, tyvärr har jag inte
skrivet så mycket att jag kanske kan få fråga om lite tips
på bra funktioner, och annat som gör

- Filflytt baserad på datum
- Skapande, namnändrade av kataloger
- Zipande av kataloger
- Gå igenom kataloginnehåll och hämta delar av filnamn.

Det kommer att gå på en Windowsserver så rekommenderad
LISPversion tar jag tacksamt i mot med.

Anders

Anders Persson
[EMAIL PROTECTED]