Björn Lindberg skriver:
> Halva min poäng är att även om författaren har dålig stil vad gäller
> dynamiska variabler, så kan boken vara läsvärd ändå. Dess tyngdpunkt
> är vad jag förstår makron. Som jag nämnde tidigare, så är jag till
> exempel inte alls förtjust i s.k. anaforiska makron, men tycker ändå
> att "On Lisp" är mycket läsvärd. "Let over Lambda" har visst också ett
> kapitel som handlar om anaforiska makron...

Just anaforiska makron diskuterade jag med min medutvecklare i NOCtool för ett
par veckor sedan. Han undrade lite vagt om vi inte skulle ha dem, men jag
tyckte att det var nog bäst att låta bli. Jag har dock kod med anaforiska
makron i, som jag t-o-m skrivit själv. Men det är naturligtvis för att anafori
gör koden mer lättläst, just där (det är en parser för ett hopkokat
konfigureringsspråk utan grammatik, ett rent helvete att använda en
parser-generator för, men handrullad parser var inte så svårt, med en smula
anafori i verktygslådan).

//Ingvar