Merhaba Değerli Grup Üyeleri

Geçen hafta konuştuğumuz TikTok’un yarattığı mahremiyet işgalinden sonra arka
arkaya mahremiyetimizin işgal eden uygulamalar olduğunu öğreniyoruz.
Tam 53 farklı uygulamada daha benzeri kadar yoğun olmasa da özel bilgilerimizi
öğrenme niyeti olduğunu Apple’ın yeni işletim sistemi IOS14 sayesinde fark
etmiş olduk.
Geliştiricilere açılan işletim sistemi ile yeni gelen bir çok mahremiyet
özelliğinin de test edilmesine imkan sağlanmış oldu.
yaptığı testler sırasında yazılım geliştiricilerden bir tanesi Linkedin
uygulamasınında klavyemize bastığımız her harfi kopyaladığını fark ediyor,
hatta Linkedin sadece kullandığımız Iphone'a ait klavye hareketlerini
kopyalamıyor bir de ortak kopyala/yapıştır özelliği aktif olan diğer Apple
cihazlarımızdan da bu işlemleri kopyalayabiliyor.

https://youtu.be/y74Sg1h8eV4 <https://youtu.be/y74Sg1h8eV4>

Bu özelliği kullanmayı talep eden uygulama listesi:
News
– ABC News
– Al Jazeera English
– CBC News
– CBS News
– CNBC
– Fox News
– News Break
– New York Times
– NPR
– ntv Nachricten
– Reuters
– Russia Today
– Stern Nachrichten
– The Economist
– The Huffington Post
– The Wall Street Journal
– Vice News
Games
– 8 Ball Pool
– AMAZE!!!
– Bejeweled
– Block Puzzle
– Classic Bejeweled
– Classic Bejeweled HD
– FlipTheGun
– Fruit Ninja
– Golfmasters
– Letter Soup
– Love Nikki
– My Emma
– Plants vs Zombies Heroes
– Pooking – Billiards City
– PUBG Mobile
– Tomb of the Mask
– Tomb of the Mask: Color
– Total Party Killer
– Watermarbling
Social
– TikTok
– ToTalk
– Truecaller
– Viber
– Weibo
– Zoosk
-Linkedin
Other
– 10% Happier: Meditation
– 5-0 Radio Police Scanner
– Accuweather
– AliExpress Shopping App
– Bed Bath & Beyond
– Dazn
– Hotels.com <http://hotels.com/>
– Hotel Tonight
– Overstock
– Pigment – Adult Coloring Book to Color
– Sky Ticket
– The Weather Network

Erdem KAYAR
Üyelikten ayrılmak için