Taka. Absoliutno mi e iasno che ESS sux - osobeno 18xx modelite. obache
- kartata e v notebook i niakama kak da ia smenia - shte triabva da se
primiria.
Za powermanagementa:
Ima takiva opcii, no niamat nisho obshto s kakvato i da e bilo shina,
taka ili inache sam gi izkliuchil - notebooka mi v momenta e edna
energiina svinia i harchi kolkoto se mozhe poveche samo i samo da chuia
zavetnia zvuk.
Snoshti se blaskah s ALSA - uspiah da instaliram poslednata versia
0.5.10b.
Prochetoh dokumentaciata kam neia. Pak ne stava.
Nai loshoto e che s opredeleni maki veche drivera se zarezhda, dori
editvah /etc/conf.modules (i ne mi probutvaite nomera s modules.conf i
dvete davat edin i sasht rezultat) i kernela avtomaticno si go zarezhda
i go maha. CD-to i mikrofona rabotiat - dori moga da si gi mixvam chudno
- peia si s Tanita Tikaram i t.n. Obache zvuk - iok. Dori prestanah da
moga da slusham zvuci - vsiakakvi dori i nai-prosti wav i au.
Toia trik s unmute go znam - ima si programa alsamixer i vdigam volumeto
na mah.
Poniakoga s psevdosluchaina posledeovatelnost koiato ne moga da i hvana
dirite, uspiavam da nakaram da se chuvat au zvuci - kato gi puskam ot
terminal ot X, obache predi tova sam pipal s xmixer i gmix (koito se
oplakva che bil kompiliriran za drug sound.h no bachka).
Samata karta raboti i sam siguren zashtoto pri inicializaciata se chuva
shuma ot vatreshnia usilvatel.
Eto mi go /etc/conf.modules

alias parport_lowlevel parport_pc
# ALSA native device support
alias char-major-116 snd
options snd snd_major=116 snd_cards_limit=1
alias snd-card-0 snd-card-es18xx
options snd-card-es18xx snd_port=0x230 snd_irq=5 snd_dma1=1 \
                        snd_mpu_port=0x330 snd_isapnp=0
# OSS/Free setup
alias char-major-14 soundcore
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

(zabeliazvate che sam slozhil i modulite za svmestimost sas starite
sound sistemi.

Eto kakvo mi dava lsmod

Module                  Size  Used by
pcnet_cs                8512   1
8390                    6080   0 [pcnet_cs]
ds                      6640   2 [pcnet_cs]
i82365                 29776   2
pcmcia_core            44192   0 [pcnet_cs ds i82365]
snd-mixer-oss           4416   1 (autoclean)
snd-card-es18xx         4096   1
snd-mpu401-uart         2192   0 [snd-card-es18xx]
snd-rawmidi             9696   0 [snd-mpu401-uart]
snd-seq-device          3664   0 [snd-rawmidi]
isapnp                 26336   0 [snd-card-es18xx]
snd-es18xx             15920   0 [snd-card-es18xx]
snd-mixer              27280   0 [snd-mixer-oss snd-es18xx]
snd-pcm                30016   0 [snd-es18xx]
snd-opl3                4368   0 [snd-card-es18xx]
snd-timer               8672   0 [snd-pcm snd-opl3]
snd-hwdep               3024   0 [snd-opl3]
snd                    36752   1 [snd-mixer-oss snd-card-es18xx
snd-mpu401-uart snd-rawmidi snd-seq-device snd-es18xx snd-mixer snd-pcm
snd-opl3 snd-timer snd-hwdep]
soundcore               2608   4 [snd]

Iadroto mi e 2.2.16-kata koiato e upgrada na RH6.2 (t.e. tova koeto idva
ot RH)

Chudia se veche kakvo da pravia - draiverite dori se zarezhdat. Slozhil
sam si i alsasound scripta v /etc/rc.d/init.d i sam go chkconfign
-add-nal

Ima niakakv generalen problem s PnP mai.
alsa-drivers saam si napravil rpm-to kakto e opisano v dokumentaciata -
az sam si kompiliral rabotite.
imam modula misc/isapnp.o (ot alsata e)
Drugo - kogato se opitvam da zaredia modula rachno - triabva da napravia
slednoto
1. modprobe modprobe snd-card-es18xx snd_port=0x230 snd_irq=5 snd_dma1=1
snd_mpu_port=0x330 snd_isapnp=0

Dava mi greshka

2. sled tova  modprobe snd-card-es18xx snd_port=0x230 snd_irq=5
snd_dma1=1 snd_mpu_port=0x330 snd_isapnp=1 i chak togava stava.
Inache ne stava (taia kombinacia mi triabvashe kam 30 min da ia
naluchkam).

Aide momci - pomagaite. Imam 128kBps vrazka kam internet, a ne moga da
slusham mp3-ta (a i izobshto zvuci). Samo moga da si pripiavam s Tanita
i dr.
Uzhas uzhas.
al_shopov