На  3 юни 2001 (неделя) в 00:23 часа Ivaylo Toshev писа:

> и О! Чудо - вече печатах на кирилица и oт konqueror примерно. И след
> като вече бях на върха на щастието, реших да свърша и малко работа като
> за целта стартирах StarOffice 5.2
>
> Да , ама НЕ! Както казваше Петко Бочаров. StarOffice отказа да работи,
> зарежда се, но при стартиране на StarWrite или на което и да е
> приложение от него умираше безславно без да гъкне.

При новия bglinux-3.3 вече не е така. :-)

> Забелязал съм следното: За да може StarOffice
> винаги да може да конвертира кирилицата правилно е нужно да бъде стартиран в
> шел, който е настроен за съответния български локал ( в случая за RedHat - >
> bg_BG ). Това означава, че StarOffice като X проложение отбира от локали.

Доколкото знам StarOffice използва фиксиран списък от локали, така че
ако българският локал е наречен другояче, най вероятно кирилизацията
няма да работи.  Всъщност аз незнаех, че в този списък са се погрижили
да включат български локал, и затова досега на всички препоръчвах да
стартират StarOffice с LANG=ru_RU.CP1251.  Най-после го пробвах и
установих, че LANG=bg_BG също работи.  При това си мислех, че само
руската версия на StarOffice работи добре с кирилицата, но след проверка
се оказа, че всички версии (или поне английската) работят с кирилицата
безпроблемно.  Като каквам безпроблемно имам предвид навсякъде: не само
в текстови документи и таблици, но и например във файлови имена.
StarOffice се справя с www-страници на кирилица, а също умее да показва
и писма с кирилица.  При изпращане на писма на кирилица обаче за
съжаление прекодира в ISO 8859-5 (този проблем се решава с подходящо
конфигуриране не SMTP-сървъра, като му се възложи да върне обратно
писмото в CP1251).  При инсталацията на StarOffice, когато трябва да
въведете данните си (име, адрес и др.) естествено може да използвате
кирилица и дори е добре тук да използвате кирилица, защото някои от
шаблонните документи (templates) ще използват въведените от вас данни.

За съжаление нямах на разположение MS Office и не можах да проверя
съвместимостта между двата офис пакета.  Проверих, че StarOffice успява
да чете кирилицата в документи на Word 2000, но поне Wordpad на Windows
2000 има проблеми с кирилицата на StarOffice.

> Но както всички знаем е много капризен на шрифтове.

StarOffice вече може да работи добре с Type1 шрифтовете от bglinux, така
че ще разполагате със 6 свободни кирилски шрифта: Times, Helvetica,
Courier, Lucidasans, Lucidatypewriter и българският Teams.

Има ли някой опит с използването на TrueType шрифтовe от StarOffice и
как става това?

        С поздрав: Антон Зиновиев
                   [EMAIL PROTECTED], [EMAIL PROTECTED]

  • ... Антон Зиновиев