За нещастие (а може би за щастие) почти три години работих с развойните
продукти на MS (Visual Studio 5.0/6.0), както и три-четири месеца с
VisualStudio.NET (7.0 beta). Та там в документацията им (MSDN) има доста
интересни неща, ако мога да кажа добра дума за MS това са добре оформени
документации. Освен това се побазиках с C# и dll - ите отдолу. В интерес на
истината човек може да добие доста добра представа за принципите на
функциониране на архитектурата. Всъщност ценното е интеграцията на няколко
езика посредством интерфейсни структури които позволяват да се наследяват
класове от C++ към C# и обратно, вече има имплементация за SmallTalk (от
около половин година работя с VisualAge for SmallTalk и се уверих мощността
на езика, освен това вече има версия и за Linux), и нещо много интересно -
имплементация на Haskell - може би най-добре развиващия се функционален език
(все още основно под Linux, но докога...).

  Значи идеята ми е за хранилище, което ефективно да подмени файловата
система (всъщност може да работи съвместно с нея, при положение че основният
фундамент е процеса, а не файла) - вече говорим за съхраняване не на
файлове, а на класове и обекти (независими от езика), което само по себе си
означава голяма гранулация. Като сложим и поддръжка на версии (докато има
референции към обекта или класа, който също е обект), то трябва да има много
бърз и ефективен mapping между заредените структури в паметта и хранилището.

  Натрупаха се много проблеми и започнаха да ми бягат, за това търся удачни
решения.
Не ми е целта да повтарям  DOT.NET , а нещо което даде нов и по-ефективен
тласък в моделното проектиране на софтуер. Не ми се пишат празни приказки.
Ако някой има конкретни идеи съм готов да ги обсъдим.
Благодарен съм за всякакви идеи по въпроса.

P.S. Намерих нещо което ми звучи интересно (разглеждам сорсовете) но не е
точно това което ми трябва.
Жоро