Zdravejte,

On Tue, 31 Jul 2001, Ivaylo Toshev wrote:

> Във техническата информация на 2.4 ядрото пише че поддържа до 64GB на i x86 !
> Как обаче го постигат -няям представа .

Struva mi se, che za adresiraneto nad 4GB mowe da se polzva tochno segment
offsetting, t.e. systavqne na adresa chrez shift i sybirane sys bazisen
adres. Mowe bi za tazi cel se polzva adresniq rewim "base plus scaled

        address = base + (2^scale * index)

kydeto scale = 0,1,2,3

Ostava  vyprosa dali tokyv shirok adres mowe da se iznese ot procesora, za
celta RAM kontrolera i backplane bus systo bi trqbvalo da poddyrwat takyv
rewim. Tova obache struva ekstra pari, i edva li go ima na dynnite platki.

Popadna mi edno pisanie, kydeto se tvyrdi, che po tozi nachin starite 16
bitovi procesori sa mogli da polzvat poveche RAM.

Pozdravi,

Vladimir Djouvinov