On Thursday 16 August 2001 13:53, you wrote:
> Четвъртък 16 Август , 2001 13:20 , Delyan Toshev написахте:

> Да бе ! Ако някой все пак успее да му просветне каво аджеба се описва там и
> как - е нека да го конспектира с 2-3 реда. тука ако обича.

XftConfig е доста добре разбираем, мисля. Макар и да не знам пълните
възможности за конфигуриране (а те не са малко - това е всичко, което касае
freetype rendrering системата на X), ето някои основни неща:
Първо, добавя се пътя до шрифтовете с dir. Пример:

dir "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/truetype"

това е напълно достатъчно за да се видят от приложенията тези шрифтове при
включен antialiasing. Не е необходимо да се рестартира Х или KDE - само
приложението (а може би и това е излишно - пробвайте)

Второ, трето, и т.н. , можете да добавяте разни директиви. Аз например съм
добавил:

match
    any size > 8
    any size < 12
 edit
     antialias = false;

което изключва antialiasing на шрифтове с големина между 8 и 12 пункта
(струва ми се, че така изглеждат по-добре, а и скоростта на визуализация се
подобрява - все пак antialiasing-a забавя значително пречертаването на екрана)
Разбира се могат да се създават псевдоними на шрифтове, да се включва и
изключва antialiasing за определен шрифт и т.н.

По подразбиране в този файл има описания за шрифтовете, които се
разпространяват от Microsoft - ако имате тези шрифтове инсталирани
резултатите са наистина впечатляващи - в konqueror нещата изглеждат много по
добре дори от IE - поне според мен. :-)

Поздрави,

Делян Тошев