On Mon, 4 Mar 2002 20:13:43 +0200
George Danchev <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Здравейте,
> това не е нов проблем или пък аз нещо не съм в час с решението му.
> ако в SGML документа има българско малко [я] , nsgmls изплюва следното:
>
> debiandoc2html apt-howto-en.sgml
> nsgmls:apt-howto-en.sgml:14:0:E: non SGML character number 255
>
> и съответно отказва да генерова ...
>
> с всички останали бг символи (ако няма [я])
> nsgmls генерира хтмл документа със следния warning:
>
> debiandoc2html apt-howto-en.sgml
> Warning: locale bg_BG not supported, using default en_US.ISO8859-1

ne znaja kak raboti 'nsgmls' no izxozdajki ot opita mi s XML/XSLT transformaciite,
simvolite se opeobrazuvat vatreshno kam UTF-16 i taka se obrabotvat. Poradi fakta che
ISO8859-1 encoding-a definira 'я' kato specialen simvol, obratnoto mu vrushtane kam
8-bit vodi do zaguba na stojnostta mu. V tozi sluchaj po pravilno bi bilo da polzvash
&#xff; ili &#177; vmesto simvol s cod 255. No po dobre bi bilo da se pishat
documentite koito sadarzat symvoli nad 128 izpolzvajki UNICODE, UTF-16, UTF-8 ili s
dve dumi multibyte format. Vsqko drugo reshenie bi bilo netochno.

Dimitar Peikov
Programmer Analyst
Globalization Group
"We Build e-Business"