На  3 април 2002 (сряда) в 10:27 часа Valentin Valchev писа:
> tova go pratih predi 2 dni do sdruzenieto .. no izglezda malko gi interesuva
> tuk nqkoj moze eventualno da kaze mnenieto si po vyprosa

Аз лично се въздържах да пиша, защото не ми е много приятно да пиша в
затворен списък неща, които не са поверителни.  (Обаче надявам се скоро
този въпрос да бъде решен.) А другите са се въздържали сигурно, защото
са съгласни с тебе и няма какво да добавят. :)

По точка 1: Мисля, че можем да излезем със становище дори и фирмите да
не ни подкрепяха.  Позицията ни е принципна -- трябва да има нормално
организиран търг, пък ако ще после и само една фирма да се яви с оферта.
Но тъй като за много фирми би представлявало интерес да продават
компютри и свободен софтуер, то това само ще направи по-сериозна
позицията ни.

По точка 2: Ставаше въпрос за това, че при подаване на данъчни документи
от хората се изискват файлови формати на Microsoft.  Има решение на УС
по този въпрос, май нищо не се прави, но може би така е и по-добре,
защото все още организационно имаме проблеми.  Все още не се знае кой ще
движи различните проекти.  Струва ми се удачно да поддържаме списък от
неща за вършене, които чакат доброволец.  Ако дадена задача не си е
намерила човек, който да я свърши, то няма какво да се обвиняваме, че
ССС не действа -- нали всеки отделя от свободното си време за ССС и
никой не може да те задължи да свършиш нещо, което не искаш.

По точка 7: Това наистина е важно.  В момента разговарям с човек, който
прави български говорящ речник.  Той обаче ще е десетки мегабайти, та ще
е върпрос къде да се сложи.

По точка 8: Това може да се прави и преди, и след срещата в СЗ. :)

Точка 9: Да се подготви по-скоро пускането на http://www.fsa-bg.org

Четенето на html понякога е затруднително, а и няма как да се цитира при
отговаряне, затова тук прилагам текстов вариант на твоята "Стратегия за
работа".

Антон

   Стратегия за Работа на Сдружение за Свободен Софтуер - България

Увод

   Този документ съдържа препоръчителни действия, които могат да се
   предприемат от страна на Сдружението за Свободен Софтуер.

   Истината е, че много хора имат някакви идеи как да работи сдружението.
   Проблем се оказва обаче липсата на точна и ясна програма, която да се
   следва. С този документ съм се опитал да опиша някои важни точки,
   които трябва да се обсъдят и в най-скоро време да се премине в
   деиствие по посока на тяхното осъществяване.

   Съдържанието на този документ не бива да се приема като общо становище
   на организацията, нито като някакъв задължителен план. Това е списък
   от препоръчителни дейности, които са лично мнение на един член на
   сдружението.

   По-долу са дадени стъпките, които препоръчвам. Последователността на
   описанието им не бива да се счита и като задължителна последователност
   за тяхната реализация. Фактически идеята ми е върху повечето задачи да
   се работи едновременно от няколко различни екипа, които ще бъдат
   сформирани от членовете на организацията.

Препоръчителен план-списък на задачите пред ССС:

    1. С помощта на малки и големи Български фирми (по-точно заедно с
       тях) да се убеди Държавната Администрация (чрез организиране на
       пресконференция) да открие процедура по ЗОП за доставяне на
       софтуерът, за който стана въпрос в ежедневниците и електронните
       медии. От наша страна препоръчвам мотивите да са:

          + Има и други операционни системи, както и офис пакети с много
            по-атрактивни цени.
          + Искането на определен офис пакет и ОС е нарушение на закона
            за защита на конкуренцията
          + Освен Microsoft-Bulgaria има и други Български партньори на
            Microsoft, които биха могли да предоставят същият софтуер,
            като същевременно с това могат да предоставят много по-добра
            поддръжка. Големите български фирми разполагат с много повече
            ресурси и специалисти от MS-Bulgaria за осъществяване на тази
            дейност

       Искам да изтъкна фактът, че най-разумният ход в тази ситуация е
       първо да се провери достоверността на фактите, които се появиха в
       медиите. Необходимостта на подкрепа от представители на IT бизнеса
       в България е неоспорима и в никакъв случай не бива да излизаме
       САМИ със становище. тъй като това би могло да бъде пагубно за
       по-нататъчната дейност на организацията. Добре е да стане ясно, че
       представителите на IT отрасъла, които биха ни подкрепили могат да
       бъдат дори партньори на Microsoft. Техният евентуално по-голям
       човешки ресурс им дава голямо предимство, когато става въпрос за
       поддръжка на софтуера и инсталираните продукти.

       Предлагам становището на ССС по въпроса да бъде написано и
       одобрено чрез гласуване от всички членове на УС, както и от всеки
       желаещ да изрази своят вот член на общото събрание.

    2. Навремето Антон Зиновиев предложи да сезираме Комисията за Защита
       на Конкуренцията за конкурс, при който се изискваше конкретно
       Windows, а не както е правилно - да се изисква ОС. Трябва да стане
       ясно какво е отношението на организацията по този въпрос и по нея
       да се действа паралелно с точка 1 от този план.

    3. Да се създаде комисия, чиято цел е да привлече повече фирми и
       представители на бизнеса в организацията. Това би могло да набави
       необходимите парични постъпления за нормално опериране на
       сдружението.

       Искам да добавя, че не е нужно да сме софтуерни талибани.
       Предлагам в организацията да се приемат и фирми, които продават и
       комерсиален софтуер, но разработват поне един open-source продукт.
       Добре е и всеки желаещ ISP да бъде включен в организацията.

    4. Във връзка с горното да се изготви и поддържа регистър с фирмите
       поддържащи и използващи свободен софтуер (само членове на
       организацията). Този регистър да бъде достъпен свободно online.
       (ако има кой да ни спонсорира може и да го публикуваме)

    5. С цел популизиране на сдружението и неговите цели да се изготви
       лого, което да бъде разпространено по българските Линукс портали.
       Логото да се предостави и на отделни личности, които искат да го
       сложат на лични сайтове. (добра идея ще е да се направи нещо като
       bg-linux-counter). Това би могло да бъде част от една по-масирана
       рекламна кампания, където освен банери могат да се организират и
       допитвания - какво е Линукс, предпочитана дистрибуция. Може да се
       направи полу-прозрачно лого, което да се нанася лесно върху
       съществуващите логота на фирмите членки на сдружението.

    6. Във връзка с предстоящото най-голямо събитие за Линукс Обществото
       в България - сбирката в Стара Загора да се съставят комисии, които
       да се погрижат за набиране на материали и лекции на следната
       тематика:

          + Да се напише материал, който описва идеите и целите на
            сдружението. Съдържанието на материала ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се
            гласува и ОДОБРЕН от ВСИЧКИ членове на УС, както и останалите
            членове на ОС, желаещи да изразят своя вот.
          + Да се осигури машина (най-вероятно лаптоп), на който ще бъде
            инсталирана локализирана дистрибуция на някоя популярна
            Линукс дистрибуция. Идеята е да се демонстрират възможностите
            на Линукс като Desktop система.
          + Да се напише лекция на тема Офис Пакети за Линукс и
            съвместимост с други Офис Пакети и Операционни Системи.
            Статията да съдържа раздел описващ процеса на Българизация на
            Линукс дистрибуциите и текущият статус на най-основните
            проекти. Идеята е лекцията да се изнесе докато се
            демонстрират възможностите на Линукс на предварително
            подготвеният компютър.
          + Да се поканят представители на IT бизнеса, на които да се
            представи материал на тема "Бизнес Възможности с Линукс".
            Материалът трябва да обсъди накратко ползите от използването
            на Линукс и свободен софтуер изобщо (сигурност,
            благонадеждност, лесна поддръжка, ниска цена). Да се
            подготвят и материали за успешно ползване на open-source
            продукти, както извън, така и в България (Не бива да се
            забравя да се споменат светата троица на WEB development-a -
            Apache, PHP, MySQL).
          + Да се поканят представители на ВСИЧКИ политически сили,
            държавната администрация, министерство на образованието,
            които да се запознаят с опита на други европейски държави в
            прехода им към използване на open-source решения. Да се
            спомената предимствата на разработката на open-source
            продукти, както и ползите от разработките на една програма в
            общност, насърчаване на творческото мислене и работа в екип -
            като необходими качества за бъдещ програмист. В контекста на
            това да се обсъди ролята на отвореният софтуер в
            образованието, като фактор за минимизиране на разходите за
            администрация, както и като елемент в борбата срещу
            софтуерното пиратство (като пример може да се покаже Китай).
          + Аз лично смятам да направя официален анонс на Българската
            книга за Линукс, както и да представя авторите и. Ще бъдат
            обсъдени ползите от това четиво за Линукс потребителите в
            България.

    7. Да бъде обсъдена възможността за откриване на repository на
       българските open-source проекти. Това трябва да е нещо като мини
       SourceForge, където ще се хостват български проекти - програми,
       текстове, проекти за локализация и българизация .. и др.

    8. След срещата в Стара Загора да започне организирането на редовни,
       регионални срещи на Линукс феновете (подобно на UNIX клуба).
       Срещите могат да се организират на неутрален терен (снабден с
       достатъчно количество бира и пържени картофки).

  • ... Valentin Valchev
    • ... Антон Зиновиев
    • ... akira
    • ... Todor Belev