Samo niakolko dopalnenia...

  Shto se kasae do Sun Microsystems povecheto shum okolo narishavaneto
na GPL e bil naprazen, iavno vsichko e bilo trik zamislen ot niakoi drug...
v kraiana kraishtata Sun e nai-goliamata complania, koiato podkrepia
LINUX v edna ili druga forma... Nuzhno e da se otchete, che Sun e edin ot
uchastnicite v ISC i ima goliam prinos v OpenSource projecti kato tozi
za BIND. Microsoft hvarliha mnogo usilia da napraviat sobstven DNS no
ne mogat da se ottyrvat ot siankata na BIND. A i MS DNS-a e dostatychno
malomoshten... pone az ne sam chul da ima RootServer s DNS na MS.
  Scandala s RedHat e zaradi plagiatstvo na imeto i ne e e izobshto zaradi
GPL licenzii... mozhe bi traibva da se proveri v arhiva na RedHat.com kade
beshe statiata po vaprosa i uchtivo da se prati na g-n. Gatres, na g-n
Milev i drugi korifei na operacionnosistemnata misal... Shto se kasae do
RedHat, dosta OpenSource projecti sa finansirani ot tiah.

  Vsashnost obache e vazhno da bydat predupredeni horata za propagandata
s nechestni sredstva, koiato vodiat MS, osobeno v Bulgaria. Osobeno se
ozlobiha sled kato pri opit da predlozhat svoi serverski reshenia na golemi
bylgarskia dostavchici na Internet im be posochen izhoda i im beshe zaiaveno,
che dostavchicite ne se interesuvat ot ofertite na MS. Specialno pri moia
dostavchik Windows se polzva samo ot secretarkite. Siguren sam,che taka e
i na drugi mesta.

  Vsashnost PAK na Bait Expo nito edin dostavchik ne beshe slozhil pone
edin pingvin i ne kaza, che raboti s LINUX za da razberat horata s kakvo
rabotiat vodeshtite. Haide, za tezi deto sa sas BSDI im e prosteno, shtoto
tova e komersialen UNIX, ama sega niakak ne varveshe SpNet i Orbitel
da slozhat samo mashini s Windows na shtandovete si... Napravo mi stana
obidno, chestno kazano. Smeshno beshe da se pravi i prezentacia na
saitove chrez Windows pri uslovie, che povecheto saitove se hostvat
varhu UNIX platformi... Nito edna ot firmite, koito predlagaha hosting
ne kaza, che tova se pravi varhu LINUX i to s Apache...

  Sashtoto e polozhenieto sas saitovete na "golemite" v Bylgarskia
Internet... Hvyrlete po edin pogled na vsichki saitove na portali i
dostavchici... Kade pishe i po kakvo si lichi, che sa s LINUX!? Sega
shte mi kazhete, da ama nikade po sveta ne e taka.. az pyk shte vi
kazha shto pyk nie da ne sme pyrvite!? Otidete na www.dir.bg.... namek
za LINUX se pravi edva kato si porychate colocation. Otivame na
www.orbitel.bg niama i pomen ot tova, che se polzva LINUX... www.spnet.com
samo reklami i golemi slova... nito namek, che se polzva LINUX. Lirex.bg
sashtata rabota..  i t.n. mnogo sa v spisaka.  www.mtel.net -- te sa veliki,
s tiah ne mozhe da se govori, nishto, che sistemata im za otchitane i
vytreshnata im mrezha se srivat na den pone po vednyzh... nito pomen,
che se hostvat s LINUX... sms.mtel.net.. nito pomen ot pingvina.
Pri UNIX hostnatite stranici.. sashtata rabota.. www.digsys.bg.. razbira se,
che mozhe bi e s BSDI kogato otidete na sekciata "partnoiri"....

  Problema sas software-a... Koito ima byrza vryzka i stabilen mezhdunaroden
kanal... tegli.. Koito ne.. ne znae kade v BG da tegli software za LINUX...
Moite uvazhenia kam DigSys i Vega.. ama da napishat niakade che imam
mirrors na linuxberg... Niama da e zle i nie varhu niakoi ot nashite stranici
da napishem kade ima desctop software za LINUX, za da mozhe da se
orientirat obiknovenite potrebiteli-tezi, koito se nuzhdaiat nai-mnogo ot
takav software.

  Tova e v obshti lini...