On Saturday 01 June 2002 14:06, you wrote:

> moze bi RAM-a na tozi kompiutyr nqma mnogo obshto s problema zashtoto e
> 512Mb i prez povecheto vreme ima 70% free

> spored hdparm hda e:
> /dev/hda:
>  multcount    = 16 (on)
>  I/O support  =  0 (default 16-bit)
>  unmaskirq    =  0 (off)
>  using_dma    =  0 (off)
>  keepsettings =  0 (off)
>  nowerr       =  0 (off)
>  readonly     =  0 (off)
>  readahead    =  8 (on)
>  geometry     = 3649/255/63, sectors = 58633344, start = 0
>

> a timinga na hda e:
> [...]
Към това което каза Данчев ще добавя само:
1. Използваи c1 вместо c3.
2. MultiCount-a може също да ти вдигне производителността с 2-3%.
    Повечето нови дискове поддържат максимално 16. Това можеш да го провериш
с hdparm -i /dev/hda
На 3 или 4 ред в края има нещо от сорта на MaxMultSect=16, MultSect=16 - това
 при мен.
3. Разбери точно какъв ти е IDE чипсета. След което си компилираш ядро с
поддръжка за твоя IDE чипсет и Enable DMA by Default ( Y ). При мен разликата
в производителността на диска ми
при Enable DMA by Default - Y и Enable DMA by Default - N + подаване ,чрез
lilo на ядрото на опцията ide0=dma  е над 10%. Това обаче опира до
реализацията на драйвера за IDE чипсета ти.
4. След като изтестващ ,  hdparm с новите настройки добави е едно k1 към
списъка с опции които ще му подаваш.

Трансфера ти е нисък защото режима в който ти работи диска не е
най-оптималния. Оба4е деградирането на скоростта не се дължи на това.

От мое лично наблюдение мога да твърдя че ext2 e най-бърза от
ext2,ext3,raiser когато става въпрос за копиране.Ако имаш много на брой малки
файлове raiser има потенциал да е по-бърза. Обаче има едно голямо "Обаче".
При по-бавни процесори този потенциал не може да се оползотвори понеже
структурите и алгоритмите който се ползват за представяне на отделните
елементи на файловата с-ма са доста по ресурсоемки по време.

  • ... Miroslav Nikolov
    • ... George Danchev
    • ... Alexander Atanasov
      • ... Hristo Genkov