Здравей, Светославе!

На пт, 2002-07-12 в 10:04, Svetoslav Nikolov записа:
> Nedit e mnogo po-predvidim otkolkto drugite redaktori :)
> T.e. toi ne razbira ot kodirania. Ako shrifta na koito pishesh
> e po cp-1251, zapisania fail e na cp-1251. Ako e po KOI-8,
> to zapisania fail e po KOI-8.  Po-tochno toi nishto ne
> prekodira. Zapisva bait, chete bait, i pokazva
> saotvetnia kod ot shrifta koito si izbral.

Да, но това автоматично означава, че не мога да редактирам UTF-8 и
UTF-16 файлове. :-(

Най-добрата поддръжка на различни кодирания, която съм виждал, притежава
jEdit. По време на редактиране можеш свободно да сменяш кодирането
(напр. windows-1251 --> UTF-8 и обратно). А при четене на файл можеш
изрично да посочиш в какво кодиране го отваряш. За съжаление, обаче,
jEdit е Swing-базиран и е отчайващо бавен и гълта много памет. Мислех си
дали няма подобен редактор, но нативен, или поне GUI-то му да е базирано
на нативна библиотека като Gtk или Qt.

> PS: Az dosega ne sam uspial da pisha na kirilica s drug redaktor
> (ot tezi deto otbirat ot kodirovki).
> Naprimer pisha na Kate - vsichko se vijda na ekrana.
> Zapisvam faila, i posle kato go procheta mi izlizat samo
> pitanki. Interesnoto e che faila naistina sadarja samo pitanki.

Това е още едно потвърждение на отдавна известната мъдрост -- по-добре
никаква поддръжка на кодиране, отколкото половинчата идея за такава. :-)

Поздрави,
Калоян.