On Sunday 14 July 2002 15:52, Boyan Krosnov wrote:
> Nqkoj wijdal li e implementirano reshenie s IDE RAID5 ili e samo sluh
> che takowa neshto syshtestwuwa?

to vyobste IDE RAID trudno se sreshta (u nas maj ste ti e dosta trudno da
namerish), stoto prozivoditelite blyskat SCSI disks za da ostipat pove4e
money ;-). No takova nesto maj ima, specialno Promise se zaminavat s IDE RAID
systems (da svalqt cenata uzh;). Eto edin byrz search kakvo pokaza:

First external RAID 5 subsystem for Ultra ATA/100 drives (UltraTrak100)
http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/IDE_RAID/RAID_01.htm

http://www.xbitlabs.com/storage/promise-ultratrak100-tx4/
ne e uto4neno dali stava vypros za RAID 5, no predpolagam mozhe da se izbira
mode-a, stoto tova e dosta debelo zhelqzo ... external (a ne internal
PCI-ski) skaf s IDE disks, s sobstven soft i display i e vyrzano 4rez Ultra2
SCSI interface za machinata ... ta na takova 4udo ne mi se vqrva da ne mozhe
da mu setnesh RAID mode-a ot negoviq setup ... oba4e tova ve4e maj si e
Hardware RAID stoto se upravlqva ot specializirano negovo ustrojstvo, a ne
kernela da se razpravq da combine partitions/disks, e.g. Software RAID.
Interesno za da podkara tova dobi4e kernel-a kakyv to4no sypport (t.e. za
kakvo) trqbva da ima compiled, ako vyobste go ima de...

> Syshto nqkoj wijdal li e IDE to SCSI convertori?

ako ima pazar nisto 4udno da ima samostoqtelno proizvezhdani i takiva, samo
ne znam kak ste izravnqt transfer rate-a s tozi na istinski SCSI disk ;-)

Osven tova ima i drugi izvrysteniq otnosno tova kakva media u4astva v RAID
masiva, ta osven SCSI i IDE (ATA) disks, ima i RAID ot RAM disks, i Network
RAID - nositelite sa SCSI ili IDE diskove i sa v mrezhata i sa connect-nati
prez ATM/FDDI/GigaBit Ether ... nesto byrzo koeto osven routine network
trafika da mozhe da prokarva ovreme i parity data za RAID-a... ve4e v kakyv
RAID mode mozhe da stava tova edin gospod znae ... vyobste kombinacijte i
temata sa bezkrajni.

--
Greets,
fr33zb1