On Friday 30 August 2002 20:32, Peter An. Zyumbilev wrote:
> Zdravei,
> ne 4e iskam da se pravaia na umnik(zastoto po princip ne razbiram mnogo
> mnogo), no zasto ne opitash vrazka prezt eth0 interface vmesto prez lo
> ?(ili ina4e kazano da polzvash 'machine_mame' vmesto 'localhost'.Nali
> znaesh 4e po princip ima dva roota edin root@localhost i edin root@host.

tova ne e ot zna4enie ... a localhost e prosto konvenciq kakto 127.0.0.1 (e
IP-to 127.0.0.1 e lo (koeto e i hardcoded v IP layer-a v kernel-a mislq taka
4e da se zavyrta lokalno, a ne prez realen mrezhov iface) , a ne imeto,
vypreki 4e v /etc/hosts se asociira s tova IP ... stoto toj realno
(teoreti4no) mozhe da se krysti kak se seti, i da si napishe imena kolkoto se
seti ;-) . v /etc/hosts mozhe da ima:
127.0.0.1 localhost debian debilian brat_mu snaha_mu
v /etc/hostname
debian

s vsi4kite tezi names trebe da stava ... ;-)

> Probvai i drugo nesto...
> zna4i moze prosto nesto da se obarakalo i root da niama prava da listva
> db-s. vmesto tova probvai
> "select * from mysql"(znam 4e zvu4i tapo stom kazva acces denied ama...);

iskash da kazhesh root user-a na MySQL ? stoto systemniq root e syvsem
razli4no nesto ... e trqbva da znae (a toj qvno q znae) MySQL root parolata.
problema mu e 4e ot web-a (php scripta) MySQL-a mu kazva 4e user-a ne polzva
parola ;-). Vypros: na kaj e sobstvenost toq a.php skripta i kakvo svyrzano s
MySQL ima toj v $HOME ?

> I nakraia posledno nesto...
> pod kakav user ti raboti apache....

apache: www-data
mysqld: mysql

i tova ne e ot zna4enie stoto toj v scripta si se auth-va pred MySQL s user i
pass (a scripta e dostaty4no da e s prava 644). T.e. Apaha->PHP interpreter
kojto ima extension za MySQL (php4-mysql debian package, kojto dostavq edno
mysql.so, pytq do kojto se opisva s /etc/php4/[apache|cgi]/php.ini, kato za
tova go e pital debconf ) -> MySQL daemon.

> Ti kkavi prava ima?
> I posledno...iam edno nesto mysql_install_db-za konfigurirane
> Pravil li si go ?

naj-malko e napravil:
mysqladmin -u root password his-big-password

Ta negoviq script raboti pri men (apaha i php-to sa systite samo mysql-a mi e
3.23.52, ama tova si e nova upstream version i ne sa fixovani nikvi podobni
problemi na negovite ;-). T.e. browser http://localhost/a.php pri greshna
parola v a.php scripta pokazva:

Warning: Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES) in
/var/www/a.php on line 2

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'root@localhost'
(Using password: YES) in /var/www/a.php on line 2
FUCK

pri pravilna parola v scripta:
OFFF
koeto e i o4akvaniq rezultat ..., sega nqmam tablici v "base" i takava db, no
tova ne e ot zna4enie, vazhnoto e 4e mysql-a auth-va OK ;-)

/var/log/mysql.log
020831 22:13:33       9 Connect     root@localhost on parola
020831 22:13:45      10 Connect     root@localhost on
                     10 Query       show databases
                     10 Quit
020831 22:42:05      11 Connect     root@localhost on
                     11 Quit

> Pozdravi,
> Peter
> Sazalivam ako ideite zvu4at glupavo az sam RH user, not debian guru

Tova e debian guru-tata e absolutno nevqrno i e kato mit i legenda. Tova
mogat da bydat dumi na user ili guru kojto ne e testval Debian sam za sebe
si. Ako beshe test-val Debian steshe sam da se ubedish kolko po-lesno e da se
administrira ot vsi4ko drugo, stoto ima red i zdrav kontrol pri upravlenieto
na softuera v sistemata (e user mozhe da override-va, ako se 4uvstva
znaesht)... da, za user-friendly administration ide re4... t.e. sistemata
predlaga/pita, pomaga/podskazva/u4i ...  a ne user-a da se bori i da si gubi
vremeto sys slu4ajni i bezmisleni zabozishe pri izpylnenieto na super rutinni
i ezhednevni  zada4i (lipsa na tova, nema onova,neznae kyde e i kak da go
nameri i t.n.). Ideq nqmash kolko commercial vendors (ne samo Linux/Unix)  sa
na svetlinni godini zad free support-a i easy-of-use kojto predostavq Debian
... (da kogato support-a e maniashki, bil i toj free, v pove4eto slu4aj e
po-dobyr ot commercial-a kydeto nestata se pravqt po prinuda, a ne s hys)

P.S. Nikoj ne mozhe da me obvini v commercial ad na Debian, stoto tova e the
most neutral and free distroto, taka 4e koristni celi nema i sym free da
reklamiram na volq ;-)
--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]
  • ... Ivan Dimitrov
    • ... Peter Kirkov
    • ... sheib
      • ... Ivan Dimitrov