On Tue, Sep 10, 2002 at 12:34:16AM +0800, Andrey Marinov wrote:
>Би ли могъл някой да даде съвет как Червената Шапчица (7.3) може да почне

 В това ми писмо няма конкретна техническа помощ, но вярвам, че другите ще ти
отговорят за поддръжката на различни локали в системата. Освен това, пусни
търсене в архива на групата на адрес:
 www.linux-bulgaria.org/cgi-bin/namazu.cgi

> Моля, не ме съветвайте да си разнебитвам (за пореден път) инсталацията с
> bglinux - изключително порочен опит за българизация, особено когато желая
> многоезична поддръжка включваща напр. китайски!

 Пакетът bglinux дълго време беше (а и още е в голяма степен) единственият
безболезнен начин системата да "проговори" на български, при това за
практически нула време. Като включим и идващите в пакета готови шрифтове
на кирилица... Обвинението ти не е адекватно - много хора са благодарни за
работата по bglinux, нищо че днес може да ползват готовите решения на
дистрибуцията си. Освен това такова отношение е обидно и моля да не го
натрапваш..:(

> Търсих дълго в големия кюп, но не можах да видя нищо за системна поддръжка
> на български (не просто на кирилица) от която и да е дистрибуция (май само
> за SuSE мернах по-положителни тенденции).

 Ако говориш за български (а не за всякакви езици, както в началото на
писмото си..., повечето дистрибуции се справят. За SuSE не знам.., Debian
няма проблеми, в Woody (3.0) беше направена много работа за
интернационализацията..., но Mandrake (лично наблюдение, знам, че може да
греша..;) не е чак така... С две думи - да не плюем дистрибуциите; виж какви
са стандартите за интернационализация, какви програми се използват за
прилагането им и тогава можеш да кажеш, че стандартът не е обмислен добре
(което е малко вероятно...).
 Между другото, една поддръжка на UTF няма ли да ти свърши работа?

> повече дистрибуции. Дами и господа, не ви ли се струва обидно, че дериватни
> езикови записи като [....]

 Моля!! Тук става дума за свободата! А тя не включва тоталното си отричане,
каквото е дискриминацията!! Обсъждайки други теми, всеки от нас може да
изразява мнение по политически, културни, социални идеи, дори може да бъде
расист, ако иска, но когато става дума за свободен софтуер (в частност),
такива квалификации на езиците на хората някъде са *****.
 Това кой е _дериватен_ няма _никакво_ отношение в случая и наистина не
разбирам кое е това, което тази твоя "алюзия" символизира и за какво трябва да
се сещам, възприемайки я....:(

> незначително на общия фон, че Линукс просто е враждебен към България и
> обикновените български потребители?

 За първото - не знам, не мога да представлявам цяла България.. за второто,
понеже се смятам и за обикновен български потребител (освен за не-) -
категорично не.

> Много бих се радвал, ако осъществя контакт, да помогна с каквото мога в
>тестове и документиране.

 Дистрибуцията ти трябва да има адрес/лист/канал за интернационализация (i18n).
Свържи се с тях, ако искаш директна поддръжка. Иначе, ако става дума за
превод и документация, има списък на преводачите, ще го намериш на
 linux.zonebg.com/forums
 повече инфо на& linux.zonebg.com/projects... и това е само пример...

П.П.: "Червената шапчица" е превод на "Little red riding hood". "RedHat"
означава просто "червена шапка". Историята на "кръщаването" на дистрибуцията е,
че след дълго търсене на всякакви шантави, запомнящи се или манияшки супер-
имена, накрая погледът е попаднал върху една червена шапка в стаята и на нея
е била именувана фирмата.
 Нещо подобно на използването на образа на понгвина-играчка Tux, само дето
там изобщо не е ставало дума за фирма, какъвто е случаят с "червената шапка".
 Все едно ;) може би просто хората я наричат "шапчица" на галено ;))

П.П.П.: Не се приемат добре писма, които разклаждат безмислени спорове,
особено когато са ненужно емоционални. За да не бъда и аз обвинен в такъв
спор ;), ще те помоля накрая да се ограничаваш в тях.

--
Ясен Праматаров
  aka Turin

  • ... Andrey Marinov