Ясен Праматаров wrote:
>  Усещах аз от доста време, че е доста стегнато ;)) Само едно въпросче - понеже
> имах подобна трудност, като тази на bivol - в мен ли е била грешката, че никво
> ftp не можах да пусна, дори като пробвах безумни портове, над 2000... Връзка
> отвън нямаше. Нито ftp, нито ssh... Затова реших, че просто защитната стена
> реже всичко, освен http, smtp и pop3, стандартните им портове.. А не мога да
> ползвам тях - там имам пуснати сървиси... Бъркам ли?

Специално FTP по подразбиране изисква и порт 20, освен порт 21, но не
съм се задълбавал на темата, понеже според мен FTP не трябва да се
използва даже в локалната мрежа на СУ.  За тия цели е най-добре, както е
и в debian.fmi.uni-sofia.bg, да се използва SSH2 на висок порт и
неговите под-протоколи SCP и SFTP.

По принцип в СУ всички портове от 1024 нагоре могат да се отварят и да
се използват отвън, но действителността е, че има някакви шейпъри и
подобни ограничители, така че не е ясно доколко връзките към сървъра ще
бъдат стабилни.  Например много хора в СУ си знаят, че
proxy.uni-sofia.bg отваря с (примерно) 20К/с сайтове, които без прокси
не можеш да ги дочакаш часове.  Е, това е за обратната посока, но е ясно
за какво става въпрос.

Поздрави
--
Ognyan Kulev <[EMAIL PROTECTED]>, "\"Programmer\""

          • ... Nikodim Nikodimov
            • ... Ognyan Kulev
              • ... Vesselin Kolev
              • ... Nikodim Nikodimov