On 27 10 2002 01:19, Victor Senderov wrote:

> Така проверих при root опциите са само rm -i.  При обикновения
> потребител никакви.  Направих alias на обикновения потребител alias
> rm='rm -r' в .bashrc и се тая.  Дава tar: "temp/six: Cannot remove: Is
> a directory".  Забелязах, обаче, че съобщението е по-различно от
> съобщението на rm.  rm дава: "rm: `temp' is a directory", т.е. името
> на директорията в единични кавички и is с малка буква, т.е. идва от
> някъде другаде.  Продължавам да недоумея :)))))))).

разследваш случая по-задълбочено и понеже на мен не ми се занимава, ето какво
бих направил аз ;-)
пускаш tar през strace/ltrace (man strace, man ltrace) и да видиш точно какво
става за двата потребителя, т.е. какво прави самия tar със системни
повиквания към ядрото или библиотеките (тука е малко дебело и трудно се
разбира, може би ще се наложи да гадаеш малко ;-) или какво външно executable
се опитва да извиква tar за да му върши някаква работа (и издирваш
съответните конфиг. файлове -- system-wide или за двата потребителя) ...
просто предположих че tar вика системните rm, mkdir, и т.н. (да , това е unix
portable, щото всяка unix система (base) требе ги има, щото имаче няма да е
unix, според POSIX и SUSv2 ;-) ... другото е tar да си има имплементирани
вътрешно функционалност подобна на горните utilki (т.е. в самото tar
executable, туй както vsftpd си има собствен ls, за да не се бави и да форква
системния /bin/ls)

Ако требе създай един тестов потребител, изкопирай /root директорията като
негова home директория, смени на всичко собствеността да е на този
потребител, и виж дали с него tar ще прави това което очакваш..... ако пак не
стане, man sudo -- и виж как този обикновен потребител може да изпълни tar s
id-то на root... това е в случай, че tar прави някакво повикване което иска
задължително root id ... blah ...

P.S. понякога е more fun сам са си откриеш къде се гърбят нещата ...
--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]