Nikola Stoyanov wrote:
> Kak da uvelicha razmera na kartinata taka che da obhvashta celia ekran i
> kak da si podkaram subtitrite syshto taka kak da podkaram gui-to na
> mplayer-a.Ako nqkoi moje dapomogne ili da kaje po dobra programa za
> gledane na filmi pod linux da kaje

Na wseki edin ot tezi vaprosi otgovora e *v dokumentciata* na mplayer.

Obache ponezhe e po-lesno da se pitat gluposti vmesto da se prochete
edno README pak i dnes sam v dobro nastroenie, here we go.

Za da imash gui v mplayer toi triabva da e kompiliran s --enable-gui
opcia. Sled tova triabva da imash skin. Svaliash si default i si go
slagash v ~/.mplayer/Skin/default/

Ako iskash da gledash na full screen byrziat klavish e "f"

Za da si "podkarash" subtitrite triabva da imash shrift koito e
slozhen v ~/.mplayer/font

Sega ponezhe shte pitash ami shrift, ima dva varianta ediniat e
mplayer da e kompiliran s freetype poddryzhka (iska freetype 2.1.3)
drugiat variant sa bitmap shriftovete.

Tui kato nai-veroiatno shte iskash i da sa na kirilica subtitrite,
vzemi si svali shrift ot tuk (minutka za reklama)

http://georgi.unixsol.org/programs/mplayer/

bitmap shrift koito se slaga v ~/.mplayer/font/

Za tova kak se polzvat true type shriftove shte prochetesh vav
manual-a na mplayer.

Priatno gledane.

--
Georgi Chorbadzhiyski