Ne, niama ot kakvo da se pritesniavash. Podoben efekt niama da ima.

Eto shemata na razsyzhdenia:

Shema 1:  Samo izpolzvane na A RR bez CNAME

V systava na domaina example.dom sa napraveni slednite tri definicii:

$ORIGIN example.dom.
pop3-1 A 192.168.90.2
pop3-2 A 192.168.90.2
pop3-3 A 192.168.90.2

V systava na 90.168.192.in-addr.arpa sa napraveni slednite definicii:

$ORIGIN 90.168.192.in-addr.arpa.
2  PTR  pop3-1.example.dom.
2  PTR  pop3-2.example.dom.
2  PTR  pop3-3.example.dom.

Neka sega chrez SMTP protokol da se predade izhodiashto poshtensko
syobshtenie na vynshen poshtenski server, koito proveriava sa syotvetstvie
mezhdu izvlechenia PTR zapis i proverka za syotveten A zapis.

Kogato vynshia server ustanovi vryzka za predavane na syobshtenieto,
toi shte proveri PTR zapisa na svyrzalia se s nego IP adres. Tyi kato zapisite
za 192.168.90.2 v zonata na domaina 90.168.192.in-addr.arpa sa tri i sa
ravnopravni (postavete udarenie na dumichkata ravnopravni, zashtoto chesto
se praviat greshni generalni izvodi). Po sluchaen nachin servera za imena,
koito dava dostoverni otgovori za 90.168.192.in-addr.arpa, shte vyrne na
vynshnia poshtenski server po SLUCHAEN nachin edin ot trite PTR zapisa.
Naprimer mozhe da vyrne vtoriat, t.e.

pop3-2.example.dom.

Sled tova vynshnia poshtenski server shte napravi zapitvane kym niakoi ot
dostovernite serveri za domaina example.dom s cel izvlichane na A resursen
zapis za pop3-2.example.dom. Shte mu byde vyrnat otgovora

192.168.90.2

Ottuk vynshnia server shte napravi zaklichenie, che vsichko e nared i shte
propusne maila za po-natatyshna obrabotka.

Shema 2: S izpolzvane na CNAME

Neka v zonata na domaina example.dom sa napraveni slednite definicii:

$ORIGIN example.dom.
pop3-1  A  192.168.90.2
pop3-2 CNAME pop3-1
pop3-3 CNAME pop3-1

a v prilezhashtia na adresnoto prostranstvo in-addr.arpa domain te da sa

$ORIGIN 90.168.192.in-addr.arpa.
2  PTR  pop3-1.example.dom.
2  PTR  pop3-2.example.dom.
2  PTR  pop3-3.example.dom.

Neka sega vynshnia server za priemane na poshta zapita niakoi ot
dostvernite serveri za imena za domaina 90.168.192.in-addr.arpa za
izvlichane na PTR resursen zapis za 192.168.90.2. Shte poluchi po
sluchaen zapis edin ot trite vyzmozhni PTR zapisa. Neka vyrne naprimer

pop3-3.example.dom.

Sled tova shte byde napravena proverka dali ima napraven zapis za
pop3-3 v zonata na domaina example.dom. Za celta shte byde zapitan
niakoi ot authoritativnite serveri otgovorni za tozi domain i shte byde
vyrnat CNAME otgovor.

pop3-3 CNAME pop3-1
pop3-1  A  192.168.90.2

Vyznhniat server za imena shte vidi, che host pop3-3.example.dom
naistina syshtestvuva i shte propusne syobshtenieto za po-natatyshna
obrabotka.

***

Izvod: Zapitvaneto stava v posledovatelnostta PTR --> A (CNAME).
Zabelezhete obache, che ako shemata se provede v obratnia red
A(CNAME)--> PTR syotvetstvie niama da se poluchi.

Vyzmozhno e poniakoga udostoveriavaneto na priemashtia server da
ne dopuska CNAME (mozhe taka da e napisana zashtitata). Tova ne e
pravilno, no az sym go vizhdal na 2-3 mesta. No tova e po-skoro
izkliuchenie. Az lichno, za da izbiagvam podobni kolizii pravia ne CNAME,
a A resursni zapisi (kakto e v shema 1).

  Pozdravi
     Vesselin Kolev