Pri nas problema beshe mnogo interesen, no njamashe nisto obsto s
Gnome i Kernel-a, nasto prilojenie polzva edin ogromen masiv kojto go polochavame ot OracleExpress,
18 Dimensionen Cube, kato njakoj ot dimensiite imat po njakolko miliona zapisa i sa s dyrvovidna structura kojato ima zapochva vinagi ot edin element,
idejata e ot tozi kub da se pravjat Ad-Hoc reporti s "Drill Down" na tezi dimensii, kato vsjaka kletka ot tozi Kub e 42 bitivo chislo
kato 0-te otgovarjat na sql false where statment, a 1 na true,
t.e nie imame 42 sql statementi,
koito ot druga strana sa resultat na mnojestvo ot 18 dimensii.
Ta tazi struktora se zarejda v pametta i taka za po-malko ot sec se generira
report ot 12Tb DB, tyj kato tova 42 bitovo chislo e Primary Keys, tazi shema
raboti mnogo dobre zastoto veche zaredenite danni nikoga ne se promenjat,
i trjabva samo da se dobavjat novi zapisi, znam che ako njakoj razbira ot OLAP,
ste me kaje che ne polzvame OracleExpress taka kakto pishe po knigete, no tova
e dylyg razgovor i ne e za tazi grupa, a i az ne sym mu Architect. Prilojenieto be razraboteno za HTML clienti, no poradi obema mu e v tvyrde ogrnichen variant, v kojto goljama chast ot Dimensiite sa predefinirani za konkreten User,
primerno John Smith moje da polzva samo dani za Auto-Industry.
I zatova se naloji da razrabotim Gnome Client, s kojto da se generirat po-slojni reporti
po porychka.
Ta da se vyrna na dumata za pammeta, poneje poluchavame dimensiite ot Oracle Express tam te gi razdeljat na Sparse(redki) i Dense(plytni), sparse sa tezi za koito
chisloto e neka da kajem 90% ot sluchaite 0, i te sa 12 Dimensii v nashija sluchaj,
za tjah v nashija algoritam zadeljame pamet samo za ne-0-te,
okaza se che Oracle Express ni kazva che vsichki Dimensii sa Dense
vypreki tova ne poluchavame informatzia ot Oracle Express za 0 v Sparse
Dimensiite, no nie sme propusnali tozi moment. Inache poneje polzvame
NautilusMetaView componenti za da pokazvame Dimensiite
te sa preraboteni estestveno za nasheto prilojenie, ta te si izjazdat 0.8 Mb
na vsjako otvarjane, ostava da namerim i kyde e tozi problem i sme v kakto
tuk kazvat "We are in Good Shape" tova mi e pyrvia project pod Linux,
estestveno ne broja tezi s java i moga da kaza che e lesno
i trudno proradi edna i systa prichina Ogromnia Obem Source Code,
Bih dal syvet navseki kojto se zahvasta s takova nesto da ne polzva cjujdi
componenti taka kakto sa, a da gi prerabotva t.e. Refactoring
e edinstvenia nachin da razberesh chujd code, pone za men, i da go polzvash
optimalno, mnogo polezna mi beshe knigata na Martin Fowler,
po vyprosa www.refactoring.com(jalko che primerite ne sa na C/C++), a i sled 6 mesetza C/C++ veche mislja samo za Java.