On Thu, 20 Mar 2003 18:49:04 +0200
Theodor Milkov <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

[ cut ]

> A zashto ne htb + wrr kato leaf? Ot tova koeto znam za traffic control
> vav Linux, ne stava iasno dali classful queueing moje da bade leaf na
> drug classful queueing...

Dokolkoto znam, sled kato vednyzh si prikachil kym dadeno ustroistvo edin
tip classful queueing disciplina, da rechem CBQ, ne mojesh po negovite leaves
da slagash drug takyv, naprimer HTB.

[ cut ]

> [...]
> malki podklasove ot po 10-ina potrebitelia (IP-ta) sas zakacheni dst
> matching sfq kato leaf clasove za fair queueing. Raboti gore-dolu dobre.
> Vsashtnost edinstvenia nedostatak e, che sfq niakaksi ne e dostatachno
> barz ili "fair". Kogato niakoi okupira kanala, drugite mogat da go
> izmestiat, no dosta bavno (10-ina secundi?) i laga (ping do koe da e IP
> ot grupata) kato cialo e golemichak. S namaliavane na daljinata na
> opashkite na sfq saobrazno skorostta laga malko vliza v granici
> (default-a ot 128 packets e too long za 64kbps napr.), no vse oshte ne e

Mojesh da namalish "perturb"-aciqta na SFQ, no tova (pone po moi otdavnashni
testove) uvelichava CPU overhead i pribavq (kolkoto i da e stranno) latency.

> Bez sfq razbira se e tragichno. Postepenno se opitvat da se namestiat
> sesiite no 1 che otnema minuti i 2 che ako niakoi pusne multiple
> sessions zaema proporcionalna chast ot kanala. T.e. sfq raboti.

Raboti si, kakvo da mu e. ;) Ako ne e taina, kakyv e bandwidth-a, zadelen
za leaves pri teb? Zashtoto pri men bolshinstvoto sa s otnositelno malka
shirina - 64, 128, 256Kbit/s. Moje bi stava problemno, ako pravish mnogo na
broi i golemi (kato bandwidth) lista... Za syzhalenie ne sym zapoznat s inner
working na razlichnite vidove scheduling.

Ima edna mnogo interesna razrabotka na http://www.ssi.bg/~alex/esfq/index.html
Hvyrli i edin pogled.

Поздрави,
Никола