On Thursday 25 September 2003 16:09, Pavel wrote:

> здрасти

драсте.

> четейки този thread ми стана интересно и след lsattr на моя reiserfs дял
> се видя, че всички файлове без изключение имат следните атрибути :
> s-Si-dAc-----t
> 't' и 'A' добре това е от notail, noatime в fstab , но останалите ?
>  s, S, i??, c??...

и аз ги имам същите и по различни по мойте reiser-и и като гледам, за:
s - не мога да предположа нищо
S - да не си монтирал за синхринен достъп fs-а ?
c - (de)compress също не мога да предположа от къде може да е дошло
i - също ...

Всеки случай възможно е и кернел драйвера да лъже нещо lsattr утилката за да
не я чупи или знам ли и аз вече... и това което гледаме с lsattr да не е това
което е сетнато по inodes... Едва ли драйвера ще сетва такива случайни
флагове сам по default, това е много dangerous.

> естествено +i не значи нищо за reiserfs... а съм с кернел 2.4.21-ck3,

е да но това, че за сега не се honour flagsго открихме впоследствие, след като
се разбра, че vanilla 2.4.19 може да ги сетва ;-)

> imam i 2.4.22-ck2, i 2.6.0-test5......

'ck' Kon Colivas patchset ли беше сега, че станаа много;-) ?
едва ли ReiserFS там има нещо ново ми се струва ... не го следя това tree.

> интересно откаде са се появили тези атрибути ?
> и какво ще се получи ако някой ден стане така че reiser да поддържа +i
> например? ;)))

ами ако кернела вземе да се съобразява с тези флагове може да стане много
интересно (ако въобще това което виждаме сега наистина е сетнато така)....
засиви какво ти лежи на reiserfs, може да почнат да плачат демони, че не
могат да логват или да модерят някой files и подобни истории  (при мен само /
home, и /usr/local/ за сега са на reiserfs... другото на ext3 в
mode=ordered... да е като титан  ;-) ... Ами ще пресетваме флагове тогава на
reiserfs'es, сигурно и скриптове за това ще има ... ако някой се сети на
понапише ;-) ... Дори и да не буутне нормално системата (което силно не ми се
вярва, въпреки, че има много варианти на конфигурации), то има livecd's ,
буутваш маунтваш теа reiserfs's и пресетваш ;-) ... Към reiser4 май ще
минаваме през backup вече.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB