Много благодаря за оказаната помощ , това което ми пратихте свърши равота
с малки изменения заради самият "IPTABLES" на машината оказа се че тази
версия неще да приема съкратени имена на инструкций от типа "dport" "sport"
ами иска пълните наименования.
     Сега ми трябва да се сборя със "SQUID" за да лимитирам "HTTP-DOWNLOD"
през проксито, оказа се че версиите 2.4 и нагоре имат възможност далимитират
трафика с командата"--enable-delay-pools " но немога да схвана как да е
задам в конфа че да ограничава само това IP 10.2.10.4/32 като му спира
свалянета на "mp3;mov;avi;iso;gz;tar.gz;zip;rar;pdf;mpeg;" без да му спира
зареждането на страници.
 Много благодаря предварително и се извинявям за писмото със  згрешения
кодинг .
                         поздрави neogost