Doncho Angelov wrote:

Nikolay Mitev wrote:
| Нямаш никакъв проблем. Аз съм много доволен. Все пак предпочитам Qt, но
| ако искаш да бачка и под win без да плащаш ползвай wxWindows. Единствено
| не ме кефи, че ползва гнусните MFC-like макроси за message mapping.
| Иначе е cool.

С риск да си навлека флеймове, аз пък не уважавам QT поради 2 основни
причини:
- - (добре) платено;
- - използва си негови простотии, за да маже по екрана. Не използва native
контролите - поне беше така допреди 2 години, когато аз го проучвах.

Значи, лицензната политика на Trolltech (пичовете дето правят Qt) е следната.
За ГНУ/Линукс имат два лиценза. Единия е GPL, другия е комерсиален. GPL версията, има всичко от комерсиалната, с изключение на няколко back-ends за DB-ta (Oracle, например).
За Windows има само комерсиален лиценз. До преди две години, или може би повече, вече не помня, имаше GPL'd Qt za windows, но го прекратиха.

За второто не си прав. Незнам коя версия си гледал, но контролките (под windows) са си Windows-ки.

Единственото нещо, което ме дразни в Qt е, че за signal/slots трябва да се run-ва пре-пре-процесор. Те хората това от зор са го направили, защото читава имплементация изисква от компилатора добра поддръжка на c++ templates, а повечето компилатори по онова време си нямаха и хабер за такова чудо (то много и сега си нямат).

gtkmm (c++ wrapper за GTK+) в това отношение е най-напред, защото ползва libsigc++. Това е typesafe signal/slots библиотека на чист c++.

Общо взето идеалния gui toolkit за мене би бил, Qt, на базата на libsigc++ и с GPL версия за windows.

Еееех, мечти ;-)

cheers,
face