On Fri, 5 Mar 2004 13:59:05 +0300 (MSK)
nikkk <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Zdraveite .....
>
> koi ot dvata nachina shte mi preporachate za sveriavane na chasovnika.
> i ima li niakakva sashtestvena razlika mezdu dvata.....
>
> rdate -p -s 129.6.15.28
> ntpdate -u -s 129.6.15.28

Накратко разликите са, че използват различни протоколи.
Протокола на rdate е описан в RFC868, а
NTP v3 и NTP v4 съответно в RFC1305 i RFC2030

rdate предлага точност до секунда, а ntp до 200 pico секунди.
(Интересно кому ли нужно чак такава точност?)

rdate сверява часовника според получения timestamp, т.е. ако
има разлика времето "подскача" към новата стойност, докато
ntp демона променя "скоростта" на системния часовник докато
се достигне точната стойност. Това е подходящо за cron job
особено когато се изпълнява на всеки час - тогава разликите
са в порядъка на 0.1-0.5 секунди/час, което е пренебрежимо
малко и може да е следствие от скоростта на връзката,
cpu load и куп други фактори.

> Ako eventualno tozi server ne otgovori kak bih mogal da popitam drug.
> Zasega polzvam tozi skript.

ntpdate -s server1 server2 server3

HTH Пешо