On Friday 09 April 2004 12:32, Peter StJ wrote:
> Здрасти
>
> Може да е глупав въпрос но днес прочетах в новинарски сайт че at boot time
> може да се избере sheduler  за кернели 2.6.х, та се чудех как може да стане
> това някой ще ме осветли ли? Иде реч за DeadLine sheduler предназначен за
> десктоп системи и той НЕ е подразбирашият се ( което значи че надали съм го
> пробвал по случайност ) man bootparam не знае нищо за това

като буут опция му дай elevator=as (default) или elevator=cfq или
elevator=deadline или elevator=noop ... виж ги
в /usr/src/linux/Documentation/as-iosched.txt
Или параметрите са в сорса на кърнъла:
cat .config |grep CONFIG_IOSCHED
ще ги намериш в make menuconfig или в другите конфигуратори къде са...

Ети малко тестове със schedulers с различно поведение...
http://developer.osdl.org/markw/fs/dbt2_stp_results.html
но всичко това може да подобри/влоши I/O performance , но ще е прозрачно за
различните filesystems  ... за сега може да се менкат само boot time, но може
да се направи скоро и да се менкат и run time през /proc-a например ...
Разните политики на sheduling са различно изгодни в различни ситуации, като
по-подразбиране е as (anticipatory sched... предварителен/преждевременен),
който е най-подходящ за general case tasks... При deadline sched .. ядрото се
изхитрява да изчака за момент и да предвиди някои работи и да си заведе малко
инфо в още две FIFO опашки за да си спести доста други работи, преди да се
заеме насляпо с повечко излишна  "here-and-there" работа...
Няма универсален/най-добър scheduler (както и filesystem) за всички ситуации,
за това са няколко и ще е най-добре да се менкат run time (стига да няма
dirty race conditions) ... поне аз незнам друго ядро да разполага с повече от
един диспечер на задачи. Демек почти във всички ситуации кърнъла "ще избуши
кочината" или по-културно казано "will blow the door out".

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB