On Tuesday 18 May 2004 16:05, Христо Христов wrote:
>  >Листа си е наред. Повредата е в твоя телевизор.
>  >
>  >                         ^^^^^^^^
>
> Ama ako znaesh kolko mi govori tova.
> Edinstveno razbiram che e 7 bitovo kodirane.
> Kakto pisah predi, tova zapochna ot niakolko dni da se sluchva.
> Ne sam promenial nishto. Poluchava se kakto vkashti taka i v rabotata.
> Vkashti polzvam KMail za klient, a v rabotata si polzvam brawser MyIE2
> (polzva IE). Kade e greshkata? V abv-to li?
> Tova mi beshe vaprosa. Ako e tam da gi tormozia da si opraviat nastrojkite.
> [...]

Тези неща се съдържат в заглавната част (header) на писмата ти:

Първият ред означава, че данните са текст, кодиран по кодовата таблица
"windows-1251". Вторият ред означава, че седем от осемте бита във всеки байт
съдържат кода на един символ. Третият ред, означава, че ползваш пощата на
abv.bg ;-)

Проблемът се състои в следното: кодирането "windows-1251" е осем битово, и тъй
като е указано, че текстът е със седем битово кодиране, се получава изгубване
на осмият бит от всеки байт (това не съм сигурен дали съм го обяснил
правилно). В седем бита могат да се съберат само латиницата и малко други
символи - за кирилица няма място.

За щастие, писмата изпращани с такива развалени заглавни части (headers),
съдържат текст, кодиран правилно с кодиране windows-1251 и програми като
KMail (версия 1.6.2; KDE 3.2.2) ги показват правилно.

Повредата не е в телевизорът ти - той няма нищо общо. Повредата е в abv.bg (а
може би имаш и повреден браузър).